מדד המחירים עלה ביוני ב-0.4%; מחיר הקוטג' ירד, מוצרים אחרים התייקרו

עקב תחקירי "גלובס", מחיר הקוטג' ירד בשל מבצעים ברשתות - אך מחיר השמנת זינק בכ-12%, החמאה ב-15%, היוגורט, הלבנה והמעדנים בכ-9%, הגבינות ב-4%, והחלב המפוסטר בשקית עלה ב-4% ■ סעיף הדיור עלה ב-0.7% ■ האינפלציה בשנה האחרונה - 4.2%

מדד המחירים לצרכן לחודש יוני עלה ב-0.4% בהתאם לציפיות, כך דיווחה היום (ו') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. בשוק ההון צפו כי מדד המחירים לחודש יוני יעלה ב-0.3%-0.5%.

מכך נגזר כי האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים עומדת על 4.2% - גם כן בהתאם לציפיות ו-1.2% מעל הגבול העליון של היעד הממשלתי.

3 המוצרים העיקריים שמחירם עלה ביוני ותרמו הכי הרבה לעליית המדד הם מוצרי הלבשה שעלו ב-9.3%, סעיף הדיור שעלה ב-0.7%, ומוצרי החלב שעלו ב-3.2% - למעט הקוטג', שבעת הדגימה היה במבצע בעקבות המבצעים שעשו הרשתות בהשראת מחאת המחירים שהציתה סדרת התחקירים של "גלובס" על יוקר המחייה. הקוטג' הוא מוצר שנדגם במדד המחירים, אך לא מדווח בנפרד. מחיר הקוטג' לפני תחילת המחאה עמד על כ-7.4-8.0 שקלים, וכיום הוא נמכר בכ-5.99-5.0 שקלים.

לאור עליית מחירי מוצרי החלב, הנתונים מצביעים על כך שחברות החלב מעלות את המחירים של מוצרים המשלימים לקוטג': מנתוני הלמ"ס עולה כי מחיר השמנת זינק בכ-12% בחודש יוני, מחיר החמאה טיפס ביותר מ-15%, מחירי היוגורט, הלבנה והמעדנים זינק בכ-9%, מחירי הגבינות עלו ביותר מ-4%, והחלב המפוסטר בשקית עלה ב-4%.

כמו כן עלו מחירי הקפה ב-7.9%, ומוצרי ההנעלה עלו ב-6.4%.

מנגד נרשמו הוזלות במחירי הדלק ביותר מ-2%, מחיר הפירות הטריים ירדו ב-4.7% והירקות הטריים ירדו ב-3.1%. כתוצאה מאירועי שבוע הספר נרשמה צניחה חדה במחירי הספרים של כ-12%.