אלביט הדמיה השלימה רכישת EDT; "תספק תשואה גבוהה"

EDT הינה קרן ריט של נדל"ן מניב מסחרי אשר בבעלותה תיק נכסים הכולל 48 מרכזים מסחריים בארה"ב המשתרעים על שטח של מעל מיליון מ"ר

אלביט הדמיה הנמצאת בשליטת מוטי זיסר הודיעה היום, כי חברת הבת EPN השלימה את הליך הצעת הרכש בקרן ההשקעות EDT האוסטרלית, אשר החל במרס 2011. כתוצאה מהשלמת תהליך הרכישה, הגדילה קבוצת EPN את אחזקותיה ב-EDT מכ-47.8% לכ-96.4%.

בכוונת EPN להשלים את רכישת יתרת היחידות של EDT על פי תנאי הצעת הרכש, בשבועות הקרובים, ולאחר מכן תהפוך קבוצת EPN לבעלת 100% ב-EDT. כתוצאה מכך צפוי כי EDT תימחק מהמסחר בבורסה האוסטרלית, זמן קצר לאחר מכן ותהפוך לחברה פרטית.

EDT הינה קרן ריט של נדל"ן מניב מסחרי אשר בבעלותה תיק נכסים הכולל 48 מרכזים מסחריים המשתרעים על שטח של מעל מיליון מ"ר, ופזורים על פני 20 מדינות ברחבי ארה"ב. נכסי הקרן הינם בעלי שווי נכסי של כ-1.4 מיליארד דולר ומניבים תזרים מזומנים נקי (NOI) של למעלה מ-100 מיליון דולר. ההון העצמי של הקרן נכון ל-31 במרס 2011, הסתכם בכ-529 מיליון דולר.

הנכסים הינם בעלי שיעור תפוסה של כ-90%, ומרבית השוכרים בנכסים הינם רשתות אמריקאיות ידועות ועוגנים קמעונאיים איכותיים, החתומים על חוזים ארוכי טווח.

באלביט הדמיה מציינים כי מאז רכישת EDT בוצעו פעולות השבחה תפעוליות ופיננסיות אשר שיפרו באופן ניכר את תוצאות הפעילות ובכללן: הגדלת ההכנסות מהשכרה על ידי השכרת שטחים ריקים, החלפת שוכרים וטיוב חוזי השכירות שנפתחו, העברת המטה הניהולי מאוסטרליה לארה"ב וכתוצאה מכך הקטנת עלויות התפעול, ופרישת מרבית חוזי ההלוואות לתקופות ארוכות ושיפור תנאי החוב.

עלות הרכישה לאחזקות של 52.2% שנרכשו ב-EDT על ידי EPN מסתכמת ב-242 מיליון דולר. חלקה של אלביט ושל חברת הבת שלה, פלאזה סנטרס, אשר אלביט מחזיקה ב-62% ממנה, מסתכם בכ-57 מיליון דולר, כל אחת. אלביט ופלאזה סנטרס מחזיקות במשותף בכ-45% מקבוצת EPN. יתרת האחזקות בקבוצת EPN מוחזקת בידי Eastgate Property LLC והחברות הקשורות (כ-45%) ובידי מנורה מבטחים והחברות הקשורות לה (כ-9%).

דודי מחלוף, מנכ"ל משותף באלביט הדמיה, מסר: "השלמת הצעת רכש זו, אשר החלה לפני חודשים רבים, הינה הצלחה גדולה בישום האסטרטגיה של בניית זרוע מניבה של תזרים מזומנים בקבוצה שלנו אליהם יצטרפו ההכנסות שינבעו מהמרכזים החדשים העומדים להיפתח בחודשים הקרובים בפולין, הודו וסרביה. ההשקעה ב-EDT צפויה לספק לאלביט תשואה גבוהה ומקור יציב של הכנסה ותזרים מזומנים כמו גם גיוון בתחומי הפעילות ובמקורות ההכנסה של הקבוצה. הפיכתה של EDT לחברה פרטית תאפשר לנו שליטה מלאה בתזרים המזומנים ובקופת המזומנים של EDT ובנוסף, תביא להפחתה משמעותית של ההוצאות בחברה".

"מאז שרכשנו לראשונה את האחזקה ב- EDT בחודש אפריל 2010, ביצענו בחברה שינויים מהותיים אשר שיפרו את התוצאות התפעוליות והפיננסיות שלה. כחלק ממאמצים אלה ביצעה EDT מימון מחדש של מרבית הלוואותיה וטייבה את מבנה החוב לחוב ארוך טווח בריביות נמוכות, הגדילה את שיעורי התפוסה בנכסיה ואת הרווח התפעולי הנקי (NOI) שנובע מהם. עם רכישתה המלאה של EDT, בכוונתנו להמשיך ולפעול לשיפור ביצועיה התפעוליים והפיננסים ולטיוב מבנה החוב שלה. פעולות אלו תאפשרנה לאלביט ליהנות ממקור של תזרים מזומנים קבוע וצומח. וכן מקור למימוש בעתיד של רווחי ההון המשמעותיים שנצברו כעת בקרן".