עסקת איגוח ענקית לאפריקה ישראל בהיקף 840 מיליון שקל

החברה הבת אפריקה נכסים משלימה מימון מחדש למגדל היובל: תפרע הלוואה של 577 מיליון שקל ותשתמש בשאר הסכום להרחבה ופיתוח של פעילות נכסים מניבים בישראל

חברת הנדל"ן אפריקה ישראל הודיעה הבוקר (א') על השלמת מימון מחדש למגדל היובל של החברה הבת אפריקה נכסים , בהיקף של 840 מיליון שקל, באחת מעסקאות האיגוח הגדולות ביותר שהיו בשוק ההון בישראל בשנים האחרונות.

במסגרת העסקה, תפרע אפריקה הלוואה של 577 מיליון שקל, ואילו ביתרת הסכום היא תשתמש בין היתר להרחבה ופיתוח של פעילות נכסים מניבים בישראל. מגדל המשרדים מוחזק בשיעור של 49% על-ידי החברה הבת, אפריקה נכסים, והיתרה (51%) על-ידי איש העסקים גבי קטרי.

"הסכם המימון המחודש למגדל היובל הינו מהלך נוסף ביציאה לדרך עסקית חדשה של חטיבת הנכסים המניבים מקבוצת אפריקה ישראל", אמר איזי כהן, מנכ"ל אפריקה ישראל. "במסגרת האסטרטגיה העסקית של החברה היא מתמקדת בימים אלה בהרחבת פעילות הנכסים המניבים בישראל והוצאה לפועל של תוכניותיה העסקיות. כאשר סכומי האיגוח בניכוי החזר ההלוואה הבנקאית יופנו לפיתוח הנכסים המניבים הקיימים של החברה תוך בחינת מספר השקעות חדשות בישראל".

בשלהי חודש מאי נחתם מכתב כוונות בין אפריקה לחברת הביטוח מגדל, שהעניקה מימון מחדש למגדל היובל. ההלוואה מורכבת משתי "רצועות חוב" (אג"ח), בריבית שנתית ממוצעת של 5.13%. האג"ח יעמדו לפירעון ב-74 תשלומים (קרן וריבית) שישולמו מדי רבעון, על פני תקופה של 18.5 שנה, ולא יאוחר ממועד סיום הסכם השכרת שטחים בנכס לממשלת ישראל.

האג"ח הראשונה, בהיקף של 485 מיליון שקל, היא אג"ח צמודת מדד בריבית שנתית של 4.5%. האג"ח השנייה, בהיקף של 355 מיליון שקל, היא צמודת מדד בריבית שנתית של 6%. תנאי הפירעון דומים, אך חלק מההלוואה היא מסוג "בולט" - קרי התשלום האחרון יהיה בסך של 277.2 מיליון שקל.

מגדל היובל הוא בן 42 קומות, בפינת הרחובות קפלן ודרך מנחם בגין, מול מגדלי עזריאלי. 73% מהנכס מושכרים למשרדי ממשלה שונים וה-NOI השנתי ממנו עומד על כ-60 מיליון שקל. ביוני 2009 מכרה אפריקה 51% מהנכס לגבי קטרי, ורשמה בגין העסקה הפסד של כ-5 מיליון שקל. השווי ההוגן של המגדל בספרי החברה עומד על 457 מיליון שקל. בנוסף ישנה הלוואת בעלים של אפריקה ישראל לפרויקט בהיקף של 147 מיליון שקל.