רשמית: שיתוף אתרים סלולריים בין חברות - לאישור הממשלה

המלצת הצוות היא קביעת מודל של שיתוף אתרים בכפייה, זאת תוך מתן עדיפות לאפשרות שיתופם של המפעילים החדשים

שיתוף אתרים סלולריים בישראל יוצא לדרך. שר התקשורת משה כחלון יביא בקרוב לממשלה לאישור המלצות הצוות הבין משרדי שעסק בנושא בשנה וחצי האחרונות. כפי שנחשף ב"גלובס", המלצת הצוות היא קביעת מודל של שיתוף אתרים בכפייה, זאת תוך מתן עדיפות לאפשרות שיתופם של המפעילים החדשים.

ההמלצה העיקרית של הצוות היא לקבוע כי תנאי מוקדם לקבלת היתר ההקמה מהמשרד להגנת הסביבה ולקבלת היתר בנייה להקמתו של מתקן שידור או לביצוע שינוי במתקן שידור הדורש היתר בנייה, יהיה מתן אפשרות להשתתפות באותו האתר, תוך מתן עדיפות לזוכים. ניתן יהיה לפטור מחובת השיתוף אם קיימת מניעה הנדסית וטכנולוגית ואם התקבל על כך אישור ממשרד התקשורת.

טרם הגשת הבקשה להיתר הקמה לממונה על הקרינה, תהיה החברה הסלולרית חייבת לפנות ולהציע לשני הזוכים ולחברה סלולרית נוספת להשתתף באתר השידור.

טרם הגשת בקשה להיתר הקמה לממונה על הקרינה יהיה זוכה חייב לפנות ולהציע לזוכה השני ולחברה סלולרית נוספת להשתתף באתר שידור.

בנוגע לרמת השיתוף המרבית שתותר, ממליץ הצוות על מודל של שיתוף שעל פיו ניתן יהיה לעשות שימוש משותף בכל המרכיבים והתשתיות המשמשים מתקן שידור נתון, למעט הציוד הייעודי האקטיבי, היות ששיתוף ברכיב ציוד השידור האקטיבי עלול לפגוע ברמת התחרות הטכנולוגית בין המפעילים.