התגלתה שכבה חדשה ב"תמר" העשויה להכיל גז טבעי

במהלך הקידוח של "תמר" 3 התגלה מאגר גז טבעי חדש, כך עולה מתשקיפי המדף של אבנר ודלק קידוחים שפורסמו הערב ■ רזרבות הגז ב"תמר" עלו ל-9.1 TCF

השותפויות בקידוח בשדה "תמר", גילו שכבה חדשה העשויה להכיל כמויות גדולות של גז טבעי, כך עולה מתשקיפי מדף שפרסמו הערב (ה') השותפויות במאגר - אבנר ודלק קידוחים .

השותפויות ציינו כי ב-4 ליוני מפעילת הקידוחים, חברת נובל אנרג'י האמריקנית, בישרה להם כי במהלך הקידוח של "תמר" 3 התגלה מאגר גז טבעי חדש, הכולל שכבת חול בעובי כולל של כ-25 מטר. השכבה, המכונה בתשקיפים "שכבה D", נמצאה בתא השבר (Fault Block) מתחת ל-3 מאגרי הגז הטבעי של "חולות תמר" שנגלו בקידוח "תמר" 1 ונקדחו בקידוח "תמר" 2, המכונות שכבות A, B ו-C.

על פי ההודעה, נראה כי בקידוח "תמר" 1 לא נתגלה גז בשכבה D, וכי בקידוח "תמר" 2 אשר הגיע לשכבה זו לא נמצא גז גם כן, ועל כן "לא ניתן לדעת אם היא מכילה גז". עוד צוין בהודעה כי בשלב זה טרם ניתן לקבוע את גודלו של המאגר במבנה "תמר". עוד צויין בהודעה כי "בשלב זה טרם ניתן לקבוע את גודלו וכלכליותו של מאגר הגז הטבעי הנוסף בשכבה D".

עוד הודיע נובל אנרג'י לשותפויות כי קידוח הפיתוח ב"תמר" 3 הגיע לעומק סופי של כ-5,165 מטר, כולל עומק מים. במקביל, עדכנו השותפויות אבנר ודלק קידוחים כי במאגר "תמר" הועלו הרזרבות ל-9.14 TCF, מרמה קודמת של 8.7 TCF - עדכון אשר אינו כולל עדיין את "שכבה D" החדשה.