עובד חברת החשמל מבקש לתבוע את מנופים ב-53 מיליון שקל

רמי כהן טוען כי נגרם לו נזק של כ-13 אלף שקל בגין פרשת הרצת מניות מנופים לכאורה, ומבקש מביהמ"ש להכיר בתביעה ייצוגית בהיקף 53 מיליון שקל נגד ג'קי בן-זקן ואיתן אלדר

בקשה לתביעה ייצוגית בהיקף של 53 מיליון שקל הוגשה היום (א') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב נגד ג'קי בן-זקן, איתן אלדר וצביקה קולנברנר, בגין פרשת הרצת מניות מנופים לכאורה. התביעה הוגשה באמצעות עורכי הדין אמיר שאשא, ליאור צמח ואמיר ישראלי, בעקבות החקירה על חשד להרצת מניות מנופים כדי להשאירה במדד תל-אביב 100.

העבירות שבהן חשודים השלושה הן תרמית בניירות ערך, קבלת דבר במירמה ומירמה והפרת אמונים בתאגיד.

רשות ניירות ערך חושדת כי במהלך חודש נובמבר העביר אלדר, במהלך המסחר, הוראות לרכישת מניות מנופים בהיקפי מסחר גדולים ובלימיטים גבוהים משמעותית משערי הבסיס. חלק מהוראות הרכישה שהועברו לקראת תום יום המסחר התבצעו מול הוראות מכירה שהעביר צביקה קולנברנר בתיאום עמו, ומול הוראות מכירה שהעביר אלדר מחשבונות אחרים שבהם הוא מיופה-כוח.

אלדר, לרוב בתיאום עם קולנברנר, היווה חלק מהותי מהקונים, ופעל מול קולנברנר, שהזרים את הוראות המכירה, וביחד הביאו להעלאת שער המניה. נוסף לכך, כל אחד מהם ביצע כמה עסקאות עצמיות בין חשבונותיהם השונים, שהשפיעו על שער המניה.

בן-זקן חשוד כי יזם את התוכנית, מימן אותה ודאג שגורם שלישי ירכוש מאלדר את מניות מנופים לאחר שרכשן. אלדר רכש באותם ימים כ-14.5 מיליון מניות מנופים, ו-13.4 מיליון מניות נמכרו לאחר מכן במחירים נמוכים יותר בעסקאות מחוץ לבורסה לגורם שלישי, על-פי החשד מטעמו של בן-זקן. כל החשודים מכחישים בשלב זה את החשדות נגדם, אך החקירה עדיין לא הסתיימה.

בבקשת התביעה מציינים התובעים כי חקירת הרשות הביאה לצניחה בשער מניית מנופים, ומכאן הפגיעה בציבור המשקיעים, בנוסף להכתמת החברה והחשד לפלילים בגין ההרצה לכאורה.

את בקשת התביעה מוביל רמי כהן, עובד חברת החשמל המחזיק במניות מנופים, אשר טוען כי נגרם לו נזק של כ-13 אלף שקל בעקבות הפרשה.