רשות ני"ע עשויה לקנוס מבטח שמיר ב-11 מ' ש'

הסיבה: אי פרסום השווי, הערכות השווי ודוחות כספיים של תנובה ■ בפני רשות ניירות ערך עומדות אפשרויות נוספות, כמו נקיטת צעדי אכיפה מנהלית או פתיחת הליך פלילי כנגד מבטח שמיר ומנהליה

לאור פניית רשות ניירות ערך למבטח שמיר, ולאור ההפרות החוזרות ונשנות של מבטח שמיר באי-פרסום השווי של תנובה, הערכות השווי ודוחות תנובה המלאים, עשויה הרשות לנקוט צעדי ענישה כלפי מבטח שמיר. בארסנל הצעדים העומד בפני הרשות קיימת האפשרות להטיל קנס על מבטח שמיר. הקנס המרבי המותר, במידה שיוטל בגין כל הפרה בנפרד, יעמוד על 11 מיליון שקל.

מאחר שההפרה של מבטח שמיר נובעת מסירוב אייפקס להעביר לה את דוחות תנובה, תוכל מבטח שמיר לתבוע מאייפקס פיצוי על הנזק הכספי. יו"ר רשות ניירות ערך הוא פרופ' שמואל האוזר.

בפני רשות ניירות ערך עומדות אפשרויות נוספות, כמו נקיטת צעדי אכיפה מנהלית או פתיחת הליך פלילי כנגד מבטח שמיר ומנהליה. בעוד סמכותה של הרשות לנקוט בצעד מנהלי כלפי אייפקס אינה ברורה, הרי לפי פרשנות משפטית אייפקס חשופה להליכים פליליים עקב אחריותה לפרסום פרט מטעה. בסוף השבוע הוציאה הרשות מכתב לאייפקס ולמבטח שמיר, ובו התריעה כי אם יימשכו ההפרות תנקוט הרשות "צעדים מכוח סמכותה".