אירופה במגמה מעורבת: ארה"ב מכבידה על המדדים

למחוקקים בארה"ב נותר שבוע בלבד כדי להגיע להסכמה על קיצוצים בתקציב ■ החוזים על מדדי וול סטריט עברו לעליות ■ הדולר מאבד גובה מול האירו והפרנק השוויצרי ■ הזהב נסחר קרוב לשיא כל הזמנים

בורסות אירופה נסחרות היום (ג') במגמה מעורבת כאשר גם החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאותתים על עליות בפתיחת המסחר ומעודדים את בורסות אירופה. במוקד המסחר היום, אי הודאות סביב תקרת החוב של ארה"ב. גם הורדת הדירוג של יוון ע"י מוד'יס אתמול מהדהדת ברקע למסחר ביבשת.

היום מדווחת בריטניה על נתון מאקרו חשוב לפיו התמ"ג לרבעון השני עלה ב-0.2% לעומת הרבעון הראשון השנה וזינק ב-0.7% לעומת הרבעון השני אשתקד.

בעיות החוב של אירופה מכבידות: כזכור, סוכנות הדירוג הבינלאומית מוד'יס חתכה אתמול את דירוג האשראי של יוון בשלוש רמות לדירוג של Ca כאשר הכלכלנים סבורים כי חדלות פירעון היא ודאית לאחר חבילת החילוץ השנייה שקיבלה יוון.

גם היום עיני המשקיעים יהיו נשואות לעבר ארה"ב, שם עדיין לא הצליחו הרפובליקנים והדמוקרטים להגיע להסכמה באשר לתקרת החוב והזמן לעשות זאת הולך ואוזל, נזכיר כי למחוקקים בארה"ב נותר שבוע בלבד כדי להגיע להסכמה על קיצוצים בתקציב, במטרה להעלות את תקרת החוב הממשלתית - בהיקף של 14.3 טריליון דולר. כידוע ארה"ב עלולה לעמוד בפני תרחיש אימתני שבו תצטרך להכריז על חדלות פירעון, אם לא ימצא פתרון למחלוקת בטווח המיידי, מה שעלול לדרדר את השווקים לטלטלה עזה.

מניות הבנקים מרכזות היום עניין בבורסות אירופה ובניהן דויטשה בנק, שדיווח אמש כי הרווח הנקי של הבנק ברבעון השני עלה 3.3% ל -1.2 מיליארד אירו (1.7 מיליארד דולר), בעוד הרווח למניה ירד מ-1.60 אירו ל-1.24 אירו.

BP מרכזת עניין רב ויורדת בחדות לאחר שדיווחה על תוצאות מאכזבות לרבעון השני, דיווחה על רווח נמוך יותר מהתחזיות המוקדמות בשוק. החברה דיווחה על רווח של 5.6 מיליארד דולר, לעומת צפ לרווח של 6.04 מיליארד דולר.

עליות שערים באסיה

בבורסות אסיה עליות השערים ממשיות להתחזק. זאת, לאחר נאום הנשיא ברק אובמה ובשעה שהחוזים על מדדי וול סטריט עברו לעליות קלות. אתמול הסתיים המסחר בוול סטריט במגמה שלילית.

המסחר בוול סטריט ננעל כאמור אתמול (ב') בירידות שערים שהתמתנו במהלך המסחר. הסנטימנט השלילי בלט אתמול בכל השווקים הגלובליים על רקע כישלונם של הרפובליקנים והדמוקרטים בארה"ב להגיע להסכמה באשר לתקרת החוב האמריקני.

תאריך היעד להעלאת תקרת החוב בארה"ב (בעוד כשבוע) מתקרב והלחץ בוול סטריט ובכל העולם למעשה הולך וגובר. אתמול, לאחר יום נוסף בו לא הושגה הסכמה בין הרפובליקנים לדמוקרטים החליט נשיא ארה"ב, ברק אובמה, לפנות לעם ולמנהיגי בית הנבחרים בנאום טלוויזיוני בפריים טיים. "זה משחק מסוכן שלא שיחקנו בעבר וכעת זה לא הזמן המתאים לשחק אותו. המחלוקת ואי הסכמה על העלאת תקרת החוב תגרום לבעיות קשות בכלכלה ולנזק עצום לאזרח האמריקני הפשוט. והכל בגלל מחלוקות פוליטיות", אמר אובמה.

בחזרה לאסיה. "משני הנאומים האחרונים שראינו לא נראה ששני הצדדים בארה"ב מתקרבים להסכם בנוגע להעלאת תקרת החוב. לכן השחקנים בשווקים צפויים להמשיך להיות עצבניים היום ואולי גם בימים הקרובים", אמר לבלומברג סטפן האלמריק, מנהל השקעות בסידני.

מניית קנון רושמת עלייה חדה לאחר שיצרנית המצלמות הגדולה בעולם העלתה את תחזית הרווח שלה.