רותם פלג עוזב את האוצר - יתמנה לסמנכ"ל בטמרס קפיטל

פלג, סגן הממונה על התקציבים באוצר צפוי לפרוש מתפקידו עד החגים ■ יתמנה ב-1 לאוקטובר לתפקיד סמנכ"ל הכספים בחברת טמרס קפיטל

רותם פלג, סגן הממונה על התקציבים באוצר צפוי לפרוש מתפקידו עד החגים ולהתמנות לתפקיד סמנכ"ל כספים בחברת טמרס קפיטל, שנמצאת בבעלותו של המיליארדר הבריטי-יהודי, פויו זבלודוביץ'.

פלג מועסק במשרד האוצר יותר מ-10 שנים ומכהן בתפקידו הנוכחי החל מאפריל 2008. במסגרת תפקידו היה אחראי על תקציבי משרד הביטחון, השירותים החשאיים, המשרד לביטחון פנים והמשרדים המנהליים. הוא נחשב לאחד הסגנים החזקים במשרד ושמו הוזכר כמועמד פנימי מוביל להחליף את אודי ניסן, הממונה על אגף התקציבים הפורש.

פלג פנה לביהמ"ש לקיצור תקופת הצינון

ביהמ"ש המחוזי בירושלים, ביושבו כוועדה למתן היתרים לפי חוק שירות הציבור, אישר אתמול לפלג לבקשתו לקצר את תקופת הצינון הקבועה בחוק משנה ל-5 חודשים. פלג פנה לביהמ"ש בבקשה לאפשר לו להתחיל בעבודתו כבר בתחילת ספטמבר, אולם ביהמ"ש קבע את תחילת מועד העסקתו ל-1 באוקטובר.

חברת טמרס היא חברת השקעות פרטית שעיקר עיסוקה בתחום התיירות והתקשורת והיא מחזיקה בין היתר בכ-40 חברות פורטפוליו, ביניהן חברת כנפיים, שבה יש לטמרס 17%, וכן39% מחברת אל על שבה היא בעלת השליטה.

פלג טען בבית המשפט כי כאחראי באגף התקציבים על תקציב ביטחון התעופה, יכול היה לקבל החלטות שנוגעות לאל על. אך עם זאת, הבהיר כי מדובר בהשפעה עקיפה ובמידה קטנה ביותר.

בית המשפט נעתר כאמור חלקית לבקשתו של פלג, וציין כי תכלית החוק נועדה גם למניעת חשש למראית עין של ניגוד עניינים: "לפלג, מכוח היותו סגן הממונה על התקציבים, וביניהם, תקציב אבטחת התעופה, היה פוטנציאל השפעה על זכויותיה של טמרס, גם אם בעקיפין", קבע בית המשפט.

"לאור דרגת בכירותו של פלג, מתחייבת נקיטת גישה קפדנית יותר בבחינת הבקשה לקיצוץ תקופת הצינון. לכן, לא נוכל להיענות לבקשה במלואה", כתב בית המשפט והוסיף: "עם זאת, בהתחשב בעובדה כי למבקש לא היה קשר ישיר עם טמרס או החברות שבאחזקתה ופוטנציאל השפעתו על החברה היה עקיף בלבד, ובעובדה שמאז חודש מאי 2011 חדל המבקש מלעסוק בכל נושא אבטחת התעופה, אנו רואים לנכון לקצר את תקופת הצינון הקבועה בחוק באופן שלא יפגע בקבלתו של המבקש למשרה המבוקשת", נכתב בהחלטה.