טבע עומדת בציפיות: הכנסות של 4.2 מיליארד דולר ברבעון

הרווח הנקי על פי GAAP הסתכם ב-576 מיליון דולר ברבעון ■ הרווח למניה על פי non-GAAP עמד על 1.10 דולר, בהשוואה ל-1.08 דולר ברבעון המקביל ולצפי אנליסטים ל-1.09 דולר

ענקית התרופות הישראלית, חברת טבע , עומדת בציפיות האנליסטים. החברה דיווחה הבוקר (ד') כי מכירותיה ברבעון השני של 2011 הסתכמו בכ-4.2 מיליארד דולר, צמיחה של 11% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. טבע מנוהלת על ידי שלמה ינאי.

בשורה התחתונה דיווחה טבע על רווח נקי על פי non-GAAP של 984 מיליון דולר ברבעון, בהשוואה ל-981 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח הנקי על פי U.S. GAAP לרבעון הסתכם ב-576 מיליון דולר, בהשוואה ל-797 מיליון דולר. רווח למניה על פי non-GAAP לרבעון השני של 1.10 דולר, בהשוואה ל-1.08 דולר.

הרווח למניה על פי U.S. GAAP לרבעון הסתכם ב-0.64 דולר, בהשוואה ל-0.88 דולר.

האנליסטים המסקרים את המניה ציפו שטבע תרשום הכנסות של כ-4.23 מיליארד דולר ורווח על בסיס Non-GAAP של 1.09 דולר, כ-980 מיליון דולר.

שיעור הרווח הגולמי לפי non-GAAP לרבעון השני היה 57.3%, בהשוואה ל-59.0% ברבעון המקביל. על פי U.S. GAAP, שיעור הרווח הגולמי הגיע ל-52.2% ברבעון, בהשוואה ל-55.8%. הירידה בשיעור הרווח הגולמי לפי GAAP משקפת בעיקר את השינוי בתמהיל המוצרים, כמו גם הפחתת נכסים בלתי מוחשיים שנרכשו במסגרת רכישת רציופארם, עלויות הקשורות בצעדים רגולטוריים במפעלים ושיערוך מלאי שנרשמו ברבעון הנוכחי.

הוצאות מחקר ופיתוח (מו"פ) נטו הסתכמו ברבעון השני ב-243 מיליון דולר או 5.8% מהמכירות, עליה של 12% בהשוואה ל-217 מיליון דולר או 5.7% מהמכירות.

החברה רשמה צמיחה חזקה של 82% במכירות באירופה (60% במונחי מטבעות מקומיים), כמו גם 22% בחטיבת השווקים המתפתחים באסיה, אמריקה הלטינית ואסיה (15% במונחי מטבעות מקומיים).

בתזרים מזומנים מפעילות שוטפת נרשם שיא של כ-1.32 מיליארד דולר ותזרים מזומנים חופשי של 897 מיליון דולר.

שלמה ינאי, נשיא ומנכ"ל טבע, אמר, "תוצאות הרבעון השני משקפות היטב את התרומה של היוזמות האסטרטגיות שלנו לגיוון מקורות הצמיחה של טבע. תרומת כל עסקי טבע לתוצאות הרבעון השני איפשרה להתמודד עם אתגר הירידה במכירות בשוק הגנרי בארה"ב. ינאי המשיך, "בחצי השני של 2011, אנו צופים צמיחה בגנריקה בארה"ב, זאת בנוסף להמשך הצמיחה במכירות וברווח בכל האיזורים והיחידות העסיקיות שלנו".

המכירות הגלובליות של קופקסון (במונחי מכירה לשוק), התרופה לטיפול בטרשת נפוצה, הגיעו לשיא של 957 מיליון דולר ברבעון השני של 2011, גידול של 24%. בארה"ב, צמחו המכירות (במונחי מכירה לשוק) ב-29% והסתכמו ב-682 מיליון דולר, כתוצאה מהעלאת מחירים, כמו גם מצמיחה במספר היחידות שנמכרו. המכירות מחוץ לארה"ב (במונחי מכירה לשוק) צמחו ב-13% והסתכמו ב-275 מיליון דולר, עם גידול של 9% במספר היחידות שנמכרו, בעיקר בספרד, צרפת, גרמניה, איטליה ואנגליה, כמו גם במקסיקו.

ירידה חדה במכירות בצפון אמריקה

המכירות בצפון אמריקה ברבעון השני הסתכמו בכ-2.1 מיליארד דולר, ירידה של 15%, והיוו 50% מסך המכירות. מכירות של מוצרים גנריים ואחרים בארה"ב הסתכמו ב-903 מיליון דולר ברבעון השני של 2011, צניחה של 40%. בטבע מציינים כי בניגוד לרבעון המקביל, ברבעון הנוכחי לא הושקו מוצרים חדשים משמעותיים. בנוסף, מוצרי מפתח שנמכרו ברבעון השני של 2010 לא נמכרו כלל או שמכירותיהם פחתו באופן משמעותי.

המכירות באירופה הסתכמו בכ-1.478 מיליארד דולר ברבעון, גידול של 82%, והיוו 35% מסך המכירות. במונחי מטבעות מקומיים, הגידול באירופה היה 60%. הגידול במכירות הרבעוניות נבע מהכללת מכירות רציופארם, בעיקר בגרמניה, צרפת, ספרד ואיטליה. המכירות הגנריות בשווקים העיקריים באירופה צמחו על בסיס אורגני ברבעון השני של 2011 ב-10%, ובגרמניה המכירות הגנריות, על בסיס אורגני, צמחו ב-8%. המכירות הגנריות בכל אירופה צמחו ב-4% (במונחי מטבעות מקומיים).

המכירות ב-EEMA, באמריקה הלטינית ובאסיה (שווקים הבינלאומיים) הסתכמו ב-635 מיליון דולר ברבעון, גידול של 22%, והיוו 15% מסך המכירות. במונחי מטבעות מקומיים, הגידול ב-EEMA, באמריקה הלטינית ובאסיה היה 15%. הגידול במכירות הרבעוניות נבע ממכירות מוגברות בכל השווקים העיקריים באמריקה הלטינית (גידול אורגני של 14% במכירות גנריות במונחי מטבעות מקומיים) כמו גם ברוסיה (גידול אורגני של 11% במכירות גנריות במונחי מטבע מקומי).

מוצרי הנשימה של טבע רשמו מכירות גלובליות של 240 מיליון דולר ברבעון, עליה של 9%. הגידול במכירות נבע בעיקר מצמיחה במכירות באירופה. מכירות מוצרי הנשימה בארה"ב הסתכמו ב-139 מיליון דולר ברבעון השני, קיטון של 3%.

רכשה 2 מיליון מניות במהלך הרבעון

המכירות הגלובליות של מוצרי בריאות האישה הסתכמו ב-119 מיליון דולר ברבעון השני, עליה של 45%. המכירות הגלובליות של אזילקט (במונחי מכירה לשוק) הגיעו לשיא של 97 מיליון דולר ברבעון השני של 2011, עלייה של 38%, עם גידול במכירות באירופה ובארה"ב.

שינויים בשערי חליפין הוסיפו למכירות כ-222 מיליון דולר ברבעון, כתוצאה מהתחזקות רוב המטבעות העיקריים (בייחוד האירו) בהשוואה לדולר. להפרשי מטבעות היתה השפעה חיובית של כ-25 מיליון דולר על בסיס U.S. GAAP וכ-40 מיליון דולר על בסיס non-GAAP על הרווח התפעולי.

עוד מדווחת טבע כי במהלך הרבעון, רכישה עצמית של ניירות ערך הסתכמה בכ-2 מיליון מניות, בסכום כולל של כ-95 מיליון דולר. מתחילת דצמבר 2010, טבע רכשה 11.8 מיליון מניות בסכום כולל של כ-594 מיליון דולר, מתוך תוכנית רכישה של 1 מיליארד דולר שאושרה בדצמבר 2010. כתוצאה מרכישת המניות בין דצמבר 2010 ליוני 2011 ומפרעון אג"ח להמרה, קטן מספר המניות של טבע בכ-27 מיליון מניות במהלך תקופה זו.