חרם הקוטג' פוצץ את עסקת תנובה: בנק לאומי הפסיק את המגעים

בבנק לאומי חששו מפגיעה בתנובה בעקבות חרם הקוטג' ורצו להפחית את שווי החברה בעסקה ■ דעה / שי שלו: המפסיד הגדול של משבר הקוטג'

‎‎הסוף של עסקת תנובה: בנק לאומי הודיע היום רשמית כי "אינו מקיים מגעים" עם מבטח שמיר להשלמת עסקת רכישת מניות קונצרן החלב. במסגרת העסקה, אמורים היו הבנק וקבוצת משקיעים לרכוש 20.7% מתנובה מידי חברת ההשקעות של מאיר שמיר תמורת 775 מיליון שקל. את המו״מ מטעם לאומי ניהל מנכ״ל לאומי פרטנרס ירון בלוך. הבנק הודיע היום כי ״לא התגבשה הסכמה להארכת המועד האחרון להשלמת העסקה״.

עם זאת לאומי סייג את הודעתו והודיע כי "אף כי לא מתקיים משא ומתן עם מבטח שמיר בנושא העסקה, מדובר בהשקעה נאותה עבור הבנק ואם וכאשר יבשילו הנסיבות המתאימות, יהיה מוכן הבנק לשקול שוב השקעה בחברה בתנאים מתאימים".

ההערכות הן כי לאומי יהיה מוכן לחזור למו״מ אם מבטח שמיר תוריד את המחיר ב-15% - על רקע ירידת הערך של תנובה בעקבות משבר הקוטג׳.

הודעת לאומי דווחה על רקע פניות שקיבל הבנק מרשות ני"ע ומעורכי הדין של קרן אייפקס, בעלת השליטה בתנובה, על מנת שיבהיר את עמדתו. זאת לאור סכסוך משפטי בין מבטח שמיר ואייפקס לגבי חשיפת נתוניה הכספיים של תנובה.

השלמת עסקת תנובה שדווחה בראשונה באוקטובר אשתקד, נדחתה מאז שוב ושוב. הפעם האחרונה הייתה על רקע דרישת מבטח שמיר לבדוק את המחיר מאחר ובעלת השליטה - אייפקס - העריכה את תנובה בשווי גבוה בהרבה מזה ששיקף מחיר העסקה עם לאומי. ‏‎‎‏