דנקנר: "הפרדת החזקות פיננסיות וריאליות תפגע ביציבות"

כך אמר בעל השליטה ב-IDB לסוכנות הידיעות "רויטרס" ■ ביום א' צפויה להתכנס ועדת הריכוזיות של הכנסת ולהמליץ על איסור החזקת נכסים פיננסים וריאליים על ידי אותו קונצרן ■ דנקנר: "הכלכלה הישראלית חזקה כתוצאה מתקנות נוקשות"

"הכלכלה הישראלית חזקה כתוצאה מתקנות חכמות ונוקשות במשק, אני לא חושב שזה נכון לשנות זאת" - כך אמר איש העסקים ובעל השליטה ב-IDB בראיון לסוכנויות הידיעות "רויטרס" לקראת התכנסותה של ועדת הריכוזיות ביום א' שצפויה להמליץ על איסור נכסים פיננסים וריאליים על ידי אותו קונצרן.

"המשימה החשובה ביותר של הממשלה היא לשמור על יציבות", הוסיף דנקנר. "הפרדה של החזקות פיננסיות והחזקות 'ריאליות' יזעזע את המערכת ולא יביא לייצובה".

דוח מיוחד שפירסמה הכנסת ביוני קבע כי בישראל 16 משפחות השולטות בכ-50% מהכסף במדינה וכי 10 קבוצות עסקיות גדולות שבבעלותן 30% משוק המניות הישראלי. מדובר בשיעור גבוה בהרבה משאר מדינות ה-OECD, ארגון בו ישראל חברה.

לקראת כינוס ועדת הריכוזיות ביום א', כאמור, אמר גורם בכיר מקורב לנושא כי "הקבוצות הללו אמנם עזרו לכלכלת ישראל בהתחלה אבל עכשיו השוק הישראלי התפתח ויהיה קשה לשמור על קצב הגדילה במצב הנוכחי".

עוד פורסם ב"רויטרס" כי החברות הגדולות משיבות מלחמה וטענו כי הרגולציה גם ככה הדוקה וגורמת להם להשקיע כספים רבים בחו"ל.

נזכיר כי על רקע גל המחאות שפוקד את ישראל, פורום ראשי החברות ובכירי המשק בישראל שיגרו אתמול לראש הממשלה בנימין נתניהו מכתב בו הם מבקשים "להביע תמיכה במאבק מעמד הביניים וקורא לעשות מעשה בנושא החברתי".

במכתב מציעים ראשי המשק תוכנית בת 5 נקודות מרכזיות: הכרת על שנת 2012 כ"שנת מעמד הביניים", דיור בר-השגה, מיקוד תקציבים לעלויות גידול הילדים, רווח מדרגות המס, פתרון למצוקת הרופאים. ראשי המשק מבקשים בסוף המכתב להיפגש עם ראש הממשלה על מנת לדון בתוכנית ובתוכנית שלהם. בין מחברי המכתב ניתן למנות את נוחי דנקנר, יצחק תשובה, דודי ויסמן, מוזי ורטהיים וחיים כצמן.