לקראת מיזוג: פרטנר וסמייל שכרו יועץ בינ"ל

החברות מתכנסות אתמול והיום לדיונים כדי להחליט על הדרך הטובה ביותר להיערך לשינויים בשוק התקשורת בסיוע חברת הייעוץ הבינלאומית אקסנצ'ר

הנהלות פרטנר ו-012 סמייל מקיימות אתמול והיום דיונים בסיוע חברת הייעוץ הבינלאומית אקסנצ'ר, על מנת לבחון את הדרך הטובה ביותר לשיתוף פעולה בין החברות בעתיד. בעת שפרטנר רכשה את סמייל התוכנית הייתה להשאיר את סמייל כחברה נפרדת, ואולם בשוק התקשורת חלים כמה שינויים משמעותיים וייתכן שעל רקע זה פרטנר מעוניינת לבחון מחדש את שיתוף הפעולה שלה עם סמייל.

הנהלות החברות התכנסו ליומיים דיונים בדן קיסריה, והדבר מעורר בקרב עובדי 012 חשש שמא הבעלים יקבלו החלטה על מיזוג פיסי ביניהן, כלומר סמייל תמוזג לתוך פרטנר כפי שצפוי לקרות במסגרת המיזוג של סלקום נטוויז'ן. שתי האחרונות שכרו את חברת הייעוץ מקינזי על מנת שתסייע להן במציאת הדרך הטובה ביותר לשיתוף פעולה.

בסלקום אמרו שהמיזוג ברמת התפעול מתבקש אבל לא בטוח שברמת ההצעה ללקוח הבשילה העת להצעה שיווקית שמחברת בין הסלולר לנייח ולשירותים אחרים כמו אינטרנט וטלוויזיה, ואם כן אזי כיצד יש לבנות ולהיערך לזה.

אלו גם השאלות שעומדות לפתחן של פרטנר וסמייל כעת משום שכאמור השוק הולך להשתנות ולעבור למבנה של ארבע קבוצות תקשורת גדולות ולפיכך, ההנחה הקודמת של הפרדה בין סמייל לפרטנר נדרשת לעבור ריענון.