אושר סופית: קנסות היציאה יבוטלו בכל ענפי התקשורת

החוק ייכנס לתוקף תוך 3 חודשים עבור מנויים קיימים, ומנויים חדשים יהנו מכך ברגע שהחוק יפורסם ברשומות ■ כחלון: "קנס‏ מטילים על מי שעבר עבירה, לא על לקוח שמבקש לעבור חברה"

‎‎‏‎‎לאחר שביטלה את קנסות היציאה בסלולר, אישרה אתמול (ד') הכנסת את ביטול קנסות היציאה בכל חברות התקשורת: כבלים ולוויין, ספקי אינטרנט, טלפוניה נייחת וטלפוניה בינלאומית. החוק ייכנס לתוקף תוך 3 חודשים עבור מנויים קיימים, ומנויים חדשים יהנו מכך ברגע שהחוק יפורסם ברשומות בתוך מספר שבועות.

‏כזכור, לאחר הגבלת קנסות היציאה ללקוחות חברות הסלולר, הורה שר התקשורת משה כחלון להגביל את קנסות היציאה ללקוחות כל שאר ענפי התקשורת בישראל. החל מ-1 בפברואר הוגבלו קנסות היציאה ללקוחות חברות הסלולר, וביניהם גם למנויים הנמצאים בהסכמים קיימים, והם יכולים לעבור מחברה לחברה תוך תשלום סמלי עבור הפסקת ההתקשרות בתקופת התחייבות: 8% מהחשבון החודשי הממוצע, בגין שירותי החברה הסלולרית, כפול מספר החודשים שנותרו למנוי בתקופת ההתחייבות.

עתה אישרה הכנסת את הצעת משרד התקשורת להחיל הסדרה דומה על ענפים נוספים, לרבות על שוק השידורים, אך הפעם ללא קנסות כלל למנויים שיתקשרו עם חברת התקשורת אחרי כניסת החוק לתוקף. בכל מקרה, עבור חובות-עבר המנוי ימשיך לשלם וכן עבור ציוד קצה שרכש.

‏‎"תחרות היא התרופה"

שר התקשורת משה כחלון מסר: "היום נעשה צדק עם הצרכנים בענף התקשורת - קנס‏ מטילים על מי שעבר עבירה, לא על לקוח שמבקש לעבור מחברה לחברה. תחרות היא התרופה לכשלי השוק".

לדברי ח"כ כרמל שאמה-הכהן, "קנסות היציאה עלו לצרכן הישראלי ביוקר אם עזב ושילם אלפי שקלים, או אם נשאר ושילם מחיר יקר יותר על השירות, עקב היעדר תחרות אמיתית שנחסמה על-ידי קנסות היציאה. תחרות אמיתית והחופש לבחור ולתמחר קיימים רק כשאין קנסות בכלל. לפי עיקרון השוויון, חובה עלינו ליישר קו בכל ענף התקשורת ולאפס את הקנסות גם ללקוחות הסלולר, מיד עם החזרה מהפגרה. הצעת חוק פרטית בעניין כבר הונחה על-ידי".‏‎‎‏