מניית היום: מי המניה שהצליחה לעלות ביום אדום שכזה?

לייבפרסון עולה ב-2.6% לאחר שרשמה ביום ו' עליות שערים של כ-5.4% בסיום המסחר בוול סטריט ■ פירסמה ביום ה' דוחות חלשים מהצפי אך הצביעו על צמיחה של 36% ברווח

מניית היום - צדיקה בסדום: ביום שכולו אדום היה צריך להתאמץ על מנת למצוא מניה אחת עולה בבורסה התל אביבית. המניה היחידה שבולטת היום בעליות קלות היא המניה הדואלית לייבפרסון , אשר רשמה ביום ו' האחרון עליות שערים של כ-5.4% בסיום המסחר בוול סטריט, למרות שבמסחר המאוחר שם, לאחר הפירסום על הורדת דירוג האשראי של ארה"ב, איבדה המניה את מרבית העלייה.

העליות בשערה של מניית החברה הושפעו בעיקר מפרסום תוצאותיה הכספיות ביום ה' האחרון, ולפיהן לייבפרסון אמנם הצליחה לשפר את פעילותה, כשהכנסותיה הרבעוניות השתפרו ב-21% ל-31.9 מיליון דולר, ובשורה התחתונה הרווח הנקי שלה צמח בכ-36% ל-2 מיליון דולר.

למרות זאת, החברה פספסה את תחזיות האנליסטים, שהעריכו כי לייבפרסון תציג רווח של 0.08 דולר למניה, לעומת רווח של 0.04 דולר למניה שהחברה רשמה.

לייבפרסון מפתחת תוכנה לניטור התנהגות של גולשים באתרי אינטרנט ומנייתה החלה להיסחר בבורסה של תל אביב בחודש מארס האחרון. נציין כי בשלושת החודשים האחרונים רשמה המניה עלייה של 13.9% ששיאם היה ביוני, אך בחודש האחרון נפלה המניה בכ-20%.

החברה הוקמה על ידי יזם איטלקי בניו יורק, ועשור וחצי לאחר הקמתה - למעלה ממחצית מעובדיה מועסקים בארץ, חלק ניכר מפעילות המו"פ של החברה מתבצעת ברעננה, ומנייתה נסחרת בנאסד"ק ובבורסה באחד העם, והיא אף נכללת במדד ת"א 100.