מנהיגי ה-G-7: "נעשה כל שנדרש לייצוב המערכת הפיננסית"

מנהיגי מדינות ה-G-7 יצאו בהצהרה לאחר דיון חירום שקיימו אמש, עם נציגי הבנק המרכזי האירופי ■ בתוך כך, ה-ECB הצהיר כי יחל ברכישת אג"ח ממשלתיות של איטליה וספרד

מנהיגי מדינות ה-G-7 הודיעו אתמול (א') לאחר דיון חירום שקיימו בדבר המצב הפיננסי בשווקים, כי הם ינקטו בצעדים הדרושים כדי להוביל ליציבות בשווקים הגלובליים - זאת, לאחר הטלטלות שחוו השווקים בשבוע המסחר החולף, והורדת הדירוג לארה"ב ביום ו' האחרון על ידי S&P.

בהצהרה שמסרו מנהיגי מדינות ה-G-7 לאחר דיון שקיימו עם בכירי הבנק המרכזי האירופי, נמסר כי "ננקוט בכל הצעדים הדרושים כדי לשמור על יציבות וצמיחת המערכת הפיננסית". זאת, כאשר יו"ר הבנק המרכזי האירופי ז'אן-קלוד טרישה, אותת מצידו כי הבנק המרכזי יחל ברכישת אג"ח ממשלתיות של איטליה וספרד, כדי להפיג החששות סביב משבר החוב באירופה.

זאת, לאחר שהתשואות על אג"ח ממשלתיות של איטליה וספרד הגיעו ביום ו' לרמה של 6.08% ו-6.03% בהתאמה, לאחר שכבר שאו ברמות שיא בשבוע החולף. איטליה, הכלכלה השביעית בגודלה בעולם, מחזיקה בהיקף חוב של כ-1.8 טריליון אירו (2.6 טריליון דולר).

פגישת מנהיגי ה-G7 עם נציגי ה-ECB במהלך סוף השבוע ודיון החירום אתמול, מתבצעות כאמור ברקע הטלטלות בשוקי המניות בעולם - שכבר מחקו כ-5.4 טריליון דולר מאז ה-26 ליולי (לפי הערכות "בלומברג" - ג.ק.).