סלקום נופלת 10%: S&P שינתה תחזית הדירוג ל"שלילית"

בנוסף קבעה S&P מעלות דירוג של "AA" לסדרות האג"ח בהיקף של עד מיליארד שקל שמתכוונת החברה להנפיק ■ התחרות הגוברת תפגע בתוצאות התפעוליות, בהכנסות ובתזרים

פרת המזומנים של דנקנר צונחת: מניית סלקום צוללת הערב (ב') בוול סטריט לאחר שסוכנות דירוג האשראי S&P מעלות הורידה את תחזית הדירוג ל"שלילית" בעוד היא מותירה את דירוג האג"ח של החברה על "AA". בנוסף קבעה S&P מעלות דירוג של "AA" לסדרות האג"ח בהיקף של עד מיליארד שקל שמתכוונת החברה להנפיק.

נזכיר כי מוקדם יותר היום דיווחה חברת הסלולר הישראלית על נפילה של 25% ברווחיה ברבעון השני על רקע הורדת דמי הקישוריות. עמוס שפירא הוא מנכ"ל סלקום.

כלכלני סוכנות הדירוג ציינו בהודעתם כי "תחרות גבוהה מהצפוי במהלך המחצית הראשונה של 2011 צפויה להערכתינו להביא להרעה בתוצאות התפעוליות של כלל חברות התקשורת הסלולרית המובילות בישראל, כולל סלקום". נציין כי גם מניית פרטנר נופלת הערב בחדות בוול סטריט.

בנוסף מעריכים כלכלני הסוכנות כי רמת התחרות הקיימת כבר כיום בשוק תעלה מדרגה נוספת עם כניסתן של המתחרות החדשות, דבר אשר צפוי להשפיע לשלילה על ההכנסות ותזרים המזומנים החופשי של סלקום.

תחזית הדירוג השלילית מבטאת את האפשרות לשחיקה ביחסים הפיננסיים של סלקום, מעבר ליחסים ההולמים את הדירוג, על רקע תזרימי מזומנים נקיים חלשים או לחצים תפעוליים גוברים.

ב-S&P מציינים כי תחזית הדירוג השלילית משקפת את האפשרות להורדת הדירוג ב-12-24 החודשים הקרובים, במידה והמינוף המתואם יעלה מעל ל-2.5 באופן פרמננטי, או במידה ותשלומי הדיבידנדים לא יכוסו באופן נאות על ידי תזרים המזומנים החופשי בטווח הזמן הבינוני, כתוצאה ממדיניות פיננסית אגרסיבית יותר. בנוסף, התחזית השלילית משקפת את האפשרות להורדת דירוג במידה ותשתנה הרכת סוכנות הדירוג אודות הפרופיל העסקי של סלקום, בשל שילוב של הורדת חסמי הכניסה בענף, לחצים רגולטוריים ניכרים, אובדן מהותי של נתח שוק במהלך 2012 וירידה מהותית בהכנסות וברווחיות החברה.

כאמור, סלקום דיווחה הבוקר (ב') על תוצאותיה הפיננסיות לרבעון השני של שנת 2011, תוך שהיא מציגה קיטון בהכנסות וברווח כתוצאה מהשפעת השינויים הרגולטוריים והגברת התחרות - בעיקר בשל הורדת דמי הקישוריות.

סלקום הציגה הכנסות בהיקף של 1.58 מיליארד שקל, ירידה של 6% בהשוואה ל-1.69 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. בשורת הרווח הנקי הציגה סלקום ירידה של 25.2% - עם רווח של 244 מיליון שקל או 2.45 שקל למניה, בהשוואה ל-326 מיליון שקל או 3.3 שקל למניה ברבעון השני ב-2010.

הקיטון בהכנסותיה של סלקום נבע מירידה של 24.5% בהכנסות משירותים כתוצאה מהשינויים הרגולטוריים, אשר קוזזה בחלקה על-ידי גידול של 137% בהכנסות מציוד קצה.