קרוגמן: "זו חוצפה - S&P האחרונים שאפשר לסמוך עליהם"

קרוגמן על הורדת הדירוג לארה"ב: "S&P היא כמו מי שרצח את הוריו ומבקש חנינה כי הוא יתום" ■ מאשים את S&P באחריות למשבר, בחוסר שיקול דעת וקורא להורדת הדירוג: "חוצפה"

פול קרוגמן מאוניברסיטת פרינסטון, סבור כי יש רק מילה אחת שתתאר את המהלך שעשו כלכלני S&P להורדת דירוג האשראי של ארה"ב, ביום ו' האחרון: "חוצפה". לדברי קורגמן, חתן פרס נובל לכלכלה ובעל טור ב"ניו יורק טיימס", ניתן להשוואה את המהלך של S&P ל"עלם צעיר הרוצח את הוריו, ואז וטוען לחנינה כי הוא יתום".

קרוגמן טוען, כי תפיחת הגירעון התקציבי של הממשל האמריקני בשנתיים האחרונות נובעת בין היתר כתוצאה ממשבר הסאב-פריים של 2008 - אשר ל-S&P "יחד עם שאר סוכנויות הדירוג, יש תפקיד מרכזי בגרימתו", טוען קרוגמן.

קרוגמן תוקף את כלכלני S&P כי העניקו דירוג "AAA" טרם המשבר לנכסים מגובי-משכנתאות "שנהפכו לפסולת לאחר המשבר", וכן גיבו את בנק המשכתנאות ליהמן ברדרס בציון A ממש טרם קריסתו.

"בכירים באוצר איתרו גם טעויות של 2 טריליון דולר בחישובי התקציב של S&P", מוסיף קרוגמן להטיח קיתונות בכלכלני סוכנות הדירוג. "זו היית מסוג הטעויות שאם אתה מומחה פיננסי - לא צריכה לקרות לך". קורגמן מסכם כי אין "שום סיבה לקחת את S&P ברצינות. אלה האנשים האחרונות שיש לסמוך על שיקול הדעת שלהם".