קבוצת ההאקרים אנונימוס: נפיל את פייסבוק ב-5 בנובמבר

האם זהו סופה של הרשת החברתית המובילה בעולם? קבוצת ההאקרים אנונימוס הכריזה מלחמה על פייסבוק, במטרה "להציל את תושבי האינטרנט מהחדירה לפרטיות"

חשבתם פעם מה יקרה אם בוקר אחד תתעוררו ופרופיל הפייסבוק שלכם ייעלם? חשבתם מה יקרה אם כל פייסבוק תיעלם? אם לשפוט לפי הרזומה הארוך ו"המפואר" של קבוצת ההאקרים אנונימוס (Anonymous) - אי-אפשר להתעלם מההכרזת המלחמה שלהם על הרשת החברתית.

אנונימוס - שאחראית בין היתר לגל פריצות אינטרנטיות למחשבי הפנטגון, תכתובות מייל של בכירים איראניים, תאגיד התקשורת ניוז קורפ, בנקים ואתרי אינטרנט של ממשלות מסביב לעולם ועוד רבים אחרים - פרסמה הודעה רשמית המופיעה במידע הנוסף של סרטון היו-טיוב שהעלו חברי הקבוצה לרשת (ומופיע גם בחשבון הטוויטר שפתחו במיוחד עבור המבצע), בה הם מודיעים כי החליטו להפיל את פייסבוק ב-5 לנובמבר הקרוב.

בהודעה שפרסמו טוענים חברי אנונימוס כי הגדרות הפרטיות שמציעה פייסבוק הם לא יותר מאשר "אשליה", כלשונם, וכי פייסבוק מוכרת את המידע של הגולשים בפייסבוק לסוכנויות ממשלתיות וחברות סודיות אחרות, שעוקבות אחרי מי שהן רוצות באין מפריע.

"כל מה שאתם עושים בפייסבוק נשאר בפייסבוק, בלי קשר להגדרות הפרטיות שלכם", נכתב בהודעה הרשמית. "מחיקת חשבון בפייסבוק היא בלתי אפשרית, וגם אם מחקתם את חשבונכם - כל המידע האישי שלכם נשאר שם, וניתן לשחזר אותו בכל רגע".

תאריך היעד שנבחר, 5 בנובמבר, הוא לא מקרי כך על-פי האתר Business Insider. בתאריך הזה בכל שנה מצוין "ליל גאי פוקס", בעיקר בבריטניה, בעקבות המזימה לחיסול המלך האנגלי ג'יימס הראשון על-ידי הטמנת חביות חומר נפץ במרתפי ארמון ווסטמיניסטר, בדיוק באותו התאריך בשנת 1605.

המזימה סוכלה, והאיש שהיה אחראי על חומרי הנפץ, גאי פוקס, נידון למוות. מאז הוחלט על-ידי המלך כי בתאריך הזה יחגגו תושבי הממלכה את היום בו הם ניצלו ממוות, ועד היום נהוג בבריטניה להדליק מדורות ביום הזה ולשרוף בובות בדמותו של פוקס.

האם הרמיזה לתאריך הזה, ולעובדה שאנונימוס טוענים כי המהלך הזה נועד "לא לפגוע בכם (הגולשים בפייסבוק), אלא להציל אתכם", למעשה מכוונת למי שעומד בראשה של פייסבוק, מארק צוקרברג, כדוגמה מודרנית לאותו גאי פוקס הידוע לשימצה בבריטניה?

יכול מאוד להיות, אך מה שבטוח הוא שאנונימוס נשמעים מאוד נחושים בדעתם: "זה העולם שלנו עכשיו. אנחנו מתקיימים ללא לאום או גבולות דתיים. יש לנו הזכות לא להיות תחת מעקב, לא להיות מוטרדים ושלא ישתמשו בנו לעשיית רווחים", כתבו ההאקרים. "יש לנו הזכות לא לחיות כעבדים".

כך הם מכריזים על המבצע להפלת פייסבוק: "חשבו על זה קצת והיכונו ליום שיירשם בהיסטוריה. 5 בנובמבר, 2011 opfacebook#. יוצא לפועל".

את ההודעה הרשמית חותמים חברי אנונימוס במילים הבאות: "אנחנו אנונימוס. אנחנו ליגיון. אנחנו לא שוכחים. אנחנו לא סולחים. צפו לנו".

כאמור, בהתחשב בשלל "ההצלחות" של הקבוצה הזו, אנחנו כבר התחלנו לארוז את חפצינו בפייסבוק. מה אתכם?