כור מכרה בימים האחרונים מניות קרדיט סוויס ב-918 מ' ש'

בדוחות הרבעון השלישי צפויה כור לרשום הפסד של כ-268 מיליון שקל בגין המימוש ■ הלוואת הגישור של דסק"ש ו-IDB תוגדל ב-200 מיליון שקל

כור שבשליטת דסק"ש לא יורדת מהכותרות בימים האחרונים - והיום (ד') לפנות בוקר עדכנה החברה מקבוצת IDB של נוחי דנקנר כי מכרה בימים האחרונים - ימי משבר כזכור - מניות קרדיט סוויס בתמורה לסך כספי של כ-918 מיליון שקל.

החברה מסבירה כי נכון להיום, היא מחזיקה בכ-29.7 מיליון מניות של הבנק השוויצרי - מניות השוות לפני מחיר הנעילה של המניה אמש בוול סטריט כ-900 מיליון דולר (כ-3.19 מיליארד שקל). כמו כן, בשל הירידה במניית קרדיט סוויס וההפסדים על ההשקעה, הגדילה החברה האם דסק"ש את הלוואת הגישור ב-200 מיליון שקל ל-700 מיליון שקל, כאשר חלקה של דסק"ש הינו 578 מיליון שקל וחלקה של IDB הינו 122 מיליון שקל.

כור מסבירה כי "לאור ההתפתחויות המהותיות בשווקים הפיננסיים, התנודתיות הגבוהה וירידות השערים החדות בבורסות העולם, התנודות בשערי החליפין והירידה המשמעותית שנרשמה במחיר מניית קרדיט סוויס", היא מכרה מניות לצורך הקטנת האשראי שנלקח במסגרת הסדרי אשראי ללא זכות חזרה במובטחים במניות קרדיט, בהם קשורה החברה עם שני תאגידים בנקאיים. נזכיר כי מדובר בסיטי ובמורגן סטנלי. במכירת המניות הנוכחית, מקטינה כור את "יחס חוב לבטוחה" הקבוע בהסדרי האשראי מול הבנקים הזרים.

בשורה התחתונה, עתידה לרשום החברה הפסד של כ-268 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה, זאת לאחר זקיפת הפסד מירידת ערך ההשקעה במניות קרדיט סוויס בדוחות הרבעון השני.

עוד מעדכנת החברה כי יתרת הפקדונות המשועבדים לטובת סיטי ומורגן סטנלי מסתכמת בכ-1.6 מיליארד שקל, ושווי החזקה במניות קרדיט, נכון לאמש, עולה בסכום של כ-1.2 מיליארד שקל על יתרת החוב נטו לבנקים.

בשולי הדיווח "מזכירה" החברה לשוק כי עסקת מכירת מכתשים אגן לכימצ'יינה הסינית צפויה להיסגר באוקטובר 2011, ובמסגרתה צפויה כור לקבל סך כולל של כ-1.1 מיליארד דולר, חלקו בתמורה למכירת חלק ממניותיה במכתשים (7%) וחלקו כהלוואת נון-ריקורס.