מי צריך SMS? פייסבוק משיקה אפליקציית טקסט לסמארטפון

פייסבוק משיקה אפליקציית Messenger חדשה לאייפון ולאנדרואיד ■ האם מפעילות הסלולר בדרך להפסיד לגמרי את הודעות ה-SMS? בדקנו

פייסבוק רוצה שנשמור ונטפח את הקשרים האישיים שלנו ברשת החברתית ומשיקה אפליקציה חינמית לשיחות צ'ט בין החברים בפייסבוק, וכן גם להודעות SMS בין מכשירי טלפון סלולריים.

נכון לרגע זה האפליקציה החדשה אינה זמינה בחנות האפליקציות הישראלית של אפל, כך שרק משתמשי האייפון עם גישה לחנות האמריקאית יכולים להוריד אותה בחנות ה-Facebook Messenger - Facebook, Inc. ועבור מכשירי האנדרואיד באנדרואיד מרקט.

שיחות הצ'ט הן לא דבר חדש היות והן קיימות כבר תקופה ארוכה באפליקציה המקורית של פייסבוק בשלל הסמארטפונים בשוק, אך במקרה הזה פייסבוק מאפשרת גם משלוח של הודעות טקסט (SMS) למכשירי טלפון שאין להם את האפליקציה הזו או מכשירים שהם לא סמארטפונים בכלל. אותם מכשירים יכולים לענות חזרה בהודעת טקסט רגילה, רק לאחר שיאשרו ויאמתו (בתחתית העמוד) את מספר הטלפון שלהם בפייסבוק.

נכון לעכשיו, שירות ה- SMS טרם עובד בישראל וכאשר מנסים לשלוח הודעה כזו מתקבלת הודעה האומרת שפייסבוק אינה יכולה לשלוח טקסט למספר הטלפון המבוקש.

בנוסף, האתר 9to5mac דיווח מספר שעות לאחר שחרור האפליקציה למכשירי האייפון כי כמו במקרה של אפליקציית האייפד הרשמית של פייסבוק, שנתגלתה מוסתרת בתוך אפליקציית האייפון שלה בחודש שעבר (וטרם הושקה באופן רשמי), גם באפליקציית ה- Messenger החדשה יש סוד קטן.

על פי הדיווח, בעת שיטוט בין קבצי האפליקציה החדשה כמה גולשים נתקלו בקובץ מסוים ששמו: AdminVideoCall - מה שלא מותיר יותר מדי מקום לדמיון, ומדובר ככל הנראה על שיחות וידיאו שיגיעו בקרוב גם למכשירים הניידים. אותו קובץ, אגב, קיים גם באפליקציית האנדרואיד של השירות החדש. כזכור, לפני חודשיים השיקה פייסבוק את שירות שיחות הווידיאו שלה בשיתוף פעולה עם סקייפ. ככל הנראה, גם במקרה הזה סקייפ תתרום מהידע שלה לפייסבוק כאשר אפליקציית האייפון והאייפד שלה כבר תומכות בשיחות וידיאו.

תוספת לשירות ההודעות של פייסבוק

אפליקציית המסנג'ר החדשה מבוססת על הטכנולוגיה לשליחת מסרים בין טלפונים סלולריים שפותחה על ידי חברת Beluga, אותה רכשה פייסבוק בתחילת השנה. בדקנו את האפליקציה החדשה וההתרשמות היא די חיובית. לאחר התקנתה תתבקשו להזין את כתובת המייל והסיסמה שלכם לצורך זיהוי ראשוני, ולאחר מכן תוכלו גם להזין את מספר הטלפון הנייד שלכם.

הדבר הראשון שהאפליקציה תעשה מרגע ההתחברות היא למשוך את כל תיבת ההודעות האישיות (Inbox) שלכם ישירות למכשיר. שם תוכלו להמשיך לנהל את שיחות הטקסט שלכם מפייסבוק, וכן גם להתחיל לשלוח הודעות לחברים אחרים, לשתף אותם במיקום שלכם (חץ מצפן קטן בשדה שבו מזינים את הטקסט) וכן גם לשתף תמונות באופן אישי, אחד על אחד (או בקבוצות), מבלי שאלו יפורסמו על הקיר (Wall) שלכם.

בהכרזה הרשמית של פייסבוק על האפליקציה החדשה, שנכתבה ופורסמה על ידי אחת ממייסדי חברת Beluga וכיום מהנדסת בפייסבוק, לוסי זאנג, מסבירה פייסבוק שהאפליקציה החדשה נועדה להיות נפרדת מהאפליקציה המקורית של הרשת החברתית בכדי לאפשר שליחת הודעות ותקשורת מידיים בין החברים ובלחיצת כפתור אחת.

"אפליקציית המסנג'ר היא תוספת לשירות ההודעות של פייסבוק, כך שכל השיחות שלכם נמצאות במקום אחד, כולל הודעות הטקסט, הצ'ט, המייל וההודעות הפרטיות של פייסבוק", כך על פי ההודעה.

האם במידה מסוימת זהו סופו של ה-SMS? האם מפעילות הסלולר צריכות להיות עוד יותר מודאגות ממה שהן? אפליקציות מסרים מידיים בחינם נמצאות איתנו כבר תקופה ארוכה (Whatsapp וויבר, סקייפ ורבות אחרות) וביחד עם אפליקציות מסרים מידיים פרי יצירתן של יצרניות הסלולר (בלקברי מסנג'ר וה- iMessage של אפל בגרסה החדשה של iOS) נדמה שלחברות הסלולר לא נשאר מה להציע עוד.

בלי קשר ישיר למפעילות הסלולר, פייסבוק עושה צעד נוסף להפוך לאוטונטמיה משל עצמה, כאשר היא דואגת להשאיר את 750 מיליון משתמשיה בגבולות הגזרה שלה ומספקת להם שירותים נוספים כדי שאלו לא יצטרכו לעזוב את הסביבה של הרשת החברתית למקומות אחרים בשביל לבצע את הפעולות היומיומית הרגילות שלהם.

למי אתם מחכים? הורידו את האפליקציה (במידה ויש לכם גישה לחנות האמריקנית), תתחילו לצ'וטט וספרו לנו מה דעתכם!