אתר ynet מצטרף לוועדת מידרוג האינטרנט

מדובר במהלך דרמטי עבור קבוצת "ידיעות אחרונות" ■ נתוני אמת ראשונים לגבי הרייטינג של אתרי האינטרנט בישראל צפויים להתפרסם במהלך ספטמבר

לאחר קרוב ל-4 שנים, מדידת האינטרנט הישראלית יוצאת לדרך לאחר שהמתנגד האחרון לתהליך - אתר ynet מקבוצת "ידיעות אחרונות", הודיע אמש (ד') על הצטרפותו לתהליך, כך נודע ל"גלובס". כחלק מקבוצת "ידיעות אחרונות", גם אתר "כלכליסט" ואתר ה"לייף סטייל" XNET ייקחו חלק במדידה.

אבי בן-טל, מנכ"ל ynet, מסר: "אין ספק כי הצטרפות ynet מאפשרת השקה חלקה של המדידה. השקיפות עבור המפרסם והפרסומאי, לצד יצירת מערכת מידע סטנדרטית שמספקת את הנתונים, מהווים סממנים חיוביים לבשלות המסחרית של שוק האינטרנט". לדבריו, "אנו מאוד מקווים כי המערכת שנבחרה אכן תוכל להוות סטנדרט שמייצג נאמנה את הגודל האמיתי של האתרים בכל המדדים הרלוונטיים".

שגיא סטוניס, מנכ"ל ועדת המדרוג, הוסיף כי "ברצוני להודות לאבי בן-טל והנהלת ynet על הנחישות והמחוייבות שאיפשרו למהלך זה להתרחש. אני בטוח ש- ynet יתרום רבות למקצועיות הוועדה ולביסוס כלים, מידע ומתודולוגיה, שייאפשרו לנו ליצור פלח שוק מקצועי ולהגדיל את נתחי הפרסום".

ההצטרפות של ynet לתהליך מגיעה כ-3 חודשים לאחר שפורטל וואלה חשף ב"גלובס" על כוונתו להצטרף לתהליך המדידה. כזכור, שני האתרים הגדולים ביותר בישראל נמנעו עד כה מלהיכנס לוועדת המידרוג של האינטרנט, והמדידה הייתה אמורה לצאת לדרכה ללא הצטרפותן.

עוד נודע כי אתר ynet כבר חתם על התקנון ואף השתיל את קוד המדידה בשרתי האתר שלו, בעוד שוואלה צריכה להעביר בימים הקרובים חתימה סופית על התקנון, לאחר שהעבירה מסמך התחייבות, וכן לשתול את קוד המדידה בפורטל. יו"ר ועדת המידרוג, אמיר וייס, אמר ל"גלובס" כי " ynet חתמו על כל המסמכים והם עובדתית בפנים. למרות שדרושה עוד חתימה סופית, וואלה הבהירה באופן חד משמעי שהם בפנים".

וייס הוסיף כי "זה פחות מעניין מי הראשון שחתם - וואלה או ynet; חשוב לזכור שאנחנו מתעסקים בזה שלוש וחצי שנים, והיו המון גורמים שעיכבו את המהלך, אבל הרכבת בפירוש יצאה. בקרוב תהיה מדידה איכותית של כל האתרים בישראל, כולל שני האתרים הגדולים, והיא תהיה מקצועית וללא שיקולים אחרים".

מוואלה נמסר כי "אנו מברכים על הצטרפות ynet למדידה ומחוייבים לעשות כל מאמץ להפוך את המדידה למקצועית ואמינה".

נתוני אמת ראשונים לגבי הרייטינג של אתרי האינטרנט בישראל צפויים להתפרסם לקראת סוף ספטמבר, והם יתייחסו לחודש אוגוסט. נכון לעכשיו, המדידה הראשונה לא תכלול את הנתונים של וואלה אבל כן תכלול את אלו של ynet. "אולי המדידה הראשונה תהיה בלי וואלה, אבל אני בטוח שבמדידה הבאה הם כבר יהיו חלק ממנה", הוסיף וייס.

כזכור, בדצמבר 2007 זכתה גמיוז, המיוצגת בישראל על-ידי ארז בהט, בשיתוף עם חברת Market Watch שבבעלות אבינעם ברוג, במכרז למדידת הרייטינג באתרים בישראל. אולם, עיכובים רבים מנעו את התחלת המדידה בפועל.

נתוני האמת יחושבו הן על בסיס נתונים כמותיים (המתבססים על מערכת ה'סייט סנטריק') והן על בסיס נתונים דמוגרפיים (המתבססים על מערכת ה'יוזר סנטריק'), לצד שאלוני פופ-אפ שיאפשרו לטייב את נתוני הרייטינג הכלליים.