דאגה בארה"ב: מדד אמון הצרכנים ברמת שפל של כ-30 שנה

ירידה במדד אמון הצרכנים של אונ' מישיגן ל-54.9 נק' ■ המכירות הקמעונאיות עלו ב-0.5% לעומת צפי לעלייה של 0.4% ■ בניכוי כלי רכב המכירות עלו גם כן ב-0.5%

כמה קנו האמריקנים בחודש יולי? משרד המסחר האמריקני פרסם היום (ו') את נתון המכירות הקמעונאיות לחודש יולי מהם עולה כי המכירות עלו ב-0.5% לעומת צפי לעלייה של 0.4% ובהמשך לעלייה של 0.3% בחודש יוני. (על פי הדיווח בחודש שעבר הייתה עלייה של 0.1% בלבד, אך הנתון היום תוקן כלפי מעלה).

מהנתונים עולה כי האמריקנים הוציאו יותר כסף על מכוניות, בנזין, לבוש ואלקטרוניקה. בניכוי כלי רכב המכירות עלו גם כן ב-0.5%. בשלושת החודשים האחרונים חלה עלייה של 8.2% בנתון המכירות הקמעונאיות לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

נזכיר כי מכירות כלי רכב נוטות להיות מאוד תנודתיות ולכן נתון הליבה המוציא את מכירות כלי הרכב נחשב כמדוייק יותר, כאמור,בחודש יולי גם מכירות הליבה עלו ב-0.5%. הצפי עמד על עלייה של 0.3% בנתון הליבה.

עלייה חדה נרשמה במכירות בנזין, מדובר בעלייה של 1.6%, מכירות מוצרי אלקטרוניקה עלו ב-1.4% ומכירות רכבים ולבוש עלו ב-0.5%.

אוניברסיטת מישיגן: מדד אמון הצרכנים בשפל

לעומת זאת נתון מאקרו פחות מעודד פורסם לאחר פתיחת המסחר, מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לחודש אוגוסט רשם ירידה לרמת שפל שלא נרשמה מאז 1980, מדובר ברמה של 54.9 נקודות לעומת רמה של 63.7 נקודות בחודש יולי.

על פי הסקר שנערך המודד את אמון הצרכנים, האמריקנים חוששים מפני עתידה של הכלכלה האמריקנית. החששות נובעים בעיקר משוק התעסוקה האמריקני.