יצחק תשובה מעביר השליטה בדלק נדל"ן תמורת הלוואה של 500 מיליון שקל; המניה מזנקת 64%

(עדכון) - קרן זרה תתחייב להזרים לחברה הלוואה נחותה לכל חובות החברה ■ תשובה יוותר על הזכויות בחברה בהיקף כולל של כ-120 מיליון שקל ■ התנאי של תשובה להשלמת העסקה היה שבכל מתווה מקובל שיוסכם בין המשקיע ומחזיקי האג"ח, לא תיעשה הפחתה של קרן החוב

מניותיה של דלק נדל"ן שבשליטת יצחק תשובה היו היום (א') בהפסקת מסחר למן הפתיחה ועד השעה 13:00, וכעת טסות ביותר מ-70% במהלך המסחר בת"א. הסיבה? נחתם מזכר הבנות לכניסתה של קרן השקעות זרה לדלק נדל"ן אשר תתחייב להזרים לחברה הלוואה נחותה לכל חובות החברה בסכום של 500 מיליון שקל.

העמדת ההלוואה הנחותה של המשקיע הזר תעשה כנגד העברה ללא תמורה של מניות השליטה בדלק נדל"ן, וכן ויתור הזכויות של תשובה בחברה לטובת המשקיע הזר, בהיקף כולל של כ-120 מיליון שקל (באגרות חוב, הלוואות ובטוחות).

התנאי של תשובה להשלמת העסקה עם המשקיע הזר היה שבכל מתווה מקובל שיוסכם בין המשקיע ומחזיקי האג"ח, לא תיעשה הפחתה של קרן החוב.

במהלך 14 הימים הקרובים יערוך המשקיע הזר בדיקת נאותות לחברה ולאחר השלמתה לשביעות רצונו בכוונת הצדדים לחתום על הסכם מפורט מחייב. לאחר מכן, תוך חודשיים, ידון המשקיע הזר עם מחזיקי אגרות החוב של החברה ויפעל לגיבוש מתווה מקובל ומוסכם לפירעון החוב של החברה, כאשר מתווה מוסכם כאמור לא יכלול הפחתה של קרן החוב למחזיקי האג"ח של החברה אך עשוי לכלול דחייה בהסכמה של מועדי הפירעון ודיון בגובה הריבית.

בהקשר זה, יש לציין, דיווחה ביום ה' האחרון דלק נדל"ן כי תבצע רכישה עצמית של אג"ח מסדרה א' - אשר אינה נסחרת בבורסה - בהיקף כולל של 20 מיליון שקל, בכדי להימנע מתשלומי ריבית על האג"ח, בהיקף כולל של 1.5 מיליון שקל.

היום: אסיפת נושים של מחזיקי אג"ח כ"ה

היום ב-13:00 תתכנס אסיפת נושים של מחזיקי אג"ח כ"ה במלון לאונרדו סיטי-טאואר ברמת גן, להם חייבת החברה תשלומים בהיקף 580 מיליון שקל - במסגרת תשלומי הקרן מדי חודש ספטמבר בין השנים 2011 ל-2012 (מח"מ של 0.25), ותשלומי הריבית בחודשים מארס וספטמבר.

מחזיקי אג"ח כ"ה צפויים ככל הנראה לקבל פיצוי של תוספת ריבית. דלק נדל"ן ביקשה שנושא דחיית תשלום הקרן יועמד להצבעה, למרות שכבר קיבלה מכתב רשמי ממחזיקי האג"ח ובו התנגדות לכך. אם מחזיקי האג"ח לא יאשרו את דחיית תשלומי הקרן עד ה-22 לחודש, היא תיגרע מהמסחר על ידי הבורסה.‏‏

היקף החובות הכולל של החברה למחזיקי אג"ח כ"ה - כולל תשלומי הקרן מדי חודש פברואר בשנים 2013-2019 (מח"מ של 2.9) ותשלומי הריבית בחודשים פברואר ואוגוסט - מסתכמים בהיקף של 1.3 מיליארד שקל.