חייל דקר את חברו בגלל ריב על במבה: הנדקר פצוע בינוני

שני חיילים בשירות סדיר, ששהו בבסיס במרכז הארץ בסוף השבוע בתורנות שמירה, רבו על החטיף הפופולרי ■ גורמים רפואיים: אלמלא קיבל טיפול מהיר, היה יכול החייל לאבד את חייו

חייל שסיים תורנות שמירה בבסיס במרכז הארץ ביקש מחברו שקית במבה. כשסירב החבר לתת לו את החטיף, החל בין השניים ריב, שהתפתח לתגרה - שהסתיימה בדקירה. "ידיעות אחרונות" מפרסם הבוקר (ב') כי הנדקר נפצע באורח בינוני וכי גורמים רפואיים העריכו שאלמלא קיבל טיפול מהיר, היה יכול הצעיר לאבד את חייו.

שני החיילים נשארו בבסיסם במרכז הארץ לתורנויות שמירה במהלך סוף השבוע האחרון. ביום שבת, סיים אחד מהם את המשמרת שלו בשעות אחר הצהריים וביקש מחברו שקית במבה, וזה סירב. השניים החלו להתווכח ולהחליף מהלומות, עד שאחד מהם לקח סכין שהייתה בסמוך ודקר את חברו בבטנו.

הנדקר קיבל טיפול רפואי מהיר בבסיס, ופונה לבית-החולים בילינסון בפתח-תקווה, כשהוא פצוע באורח בינוני. הטיפול המהיר לו זכה הפצוע מנע ממנו פציעה חמורה בהרבה ואף מוות, להערכת גורמים רפואיים. החייל השני, שנפצע באורח קל, פונה אף הוא לבית-החולים. כשהגיע, הזעיקו השניים את חבריהם, ובין שתי החבורות התפתח ריב מחוץ לבית החולים.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי המשטרה הצבאית החוקרת פתחה בחקירת המקרה ובתום החקירה יועברו ממצאיה לפרקליטות הצבאית. "צה"ל רואה בחומרה כל אירוע אלימות והמפקדים עושים הכול על מנת למנוע אירועים מסוג זה. צר לנו כי האלימות בחברה מחלחלת גם לבני ה-18 המשרתים בצה"ל".