זה לא קעקוע, זה עור חכם: "נטשטש את הגבולות בין אנושי לקיברנטי"

חברת הנדסה אמריקנית פיתחה מערכת קלה ודקה יותר משערת ראש f המכשיר נצמד לעור כמו קעקו זמני, וצפוי להחליף בדיקות למדידת פעילות הלב, השרירים והמוח

חברת הנדסה בארה"ב פיתחה פלטפורמה אלקטרונית דקיקה ביותר הנדבקת לגוף האדם כמו קעקוע זמני ומכונה עור חכם.

העור החכם פותח במימון קרן המדע הלאומית בארה"ב וחיל האוויר של צבא ארה"ב. הוא נראה כמעין שבב זעיר, עשוי מעגלים חשמליים זעירים. על אף הרכיבים הרבים הוא מסוגל להתעקם, להתקמט ולהימתח כמו עור אמיתי. עוביו של העור החכם קטן מזה של שערת ראש ומשקלו קל, כך שהוא יכול להישאר דבוק לעור במשך שעות ללא כל שימוש בדבק.

השימושים הראשוניים למערכת החשמלית-אפידרמית הזו יגיעו מעולם הביוטכנולוגיה. למשל, מדידה רציפה של פעילות הלב, השרירים והמוח. הפיתוח יוכל לחסוך בבדיקות המבוצעות כיום על-ידי הדבקת אלקטרודות לגוף המחייבות מריחה של ג'ל מוליך חשמל.

תצרוכת הכוח של המכשיר היא כה נמוכה שאין צורך בסוללה עבור רוב היישומים. המכשיר יכול למשוך את הכוח שלו הוא זקוק מסביבתו, מתנועת הלובש או מקולטנים סולאריים זעירים.

לדברי המפתחים, שחשפו את הפיתוח בגיליון האחרון של כתב העת Science, עשויה המערכת להפוך בסופו של דבר לממשק אנוש-מחשב, ולאפשר לחולים הסובלים ממחלות עצבים או שרירים להשתמש בה לשם שידור מחשבותיהם ישירות למחשב.

"אנו חושבים שמדובר בהתקדמות חשובה בעולם האלקטרוניקה הלבישה, שכן המשתמש כמעט שאינו מרגיש במכשיר הזה" אומר טוד קולמן מאוניברסיטת אילינוי ואחד מחברי הצוות המפתח, "הטכנולוגיה מחברת אותך לעולם האמיתי ולעולם הקיברנטי באופן טבעי ונעים".

"הנושא כאן הוא באמת טשטוש הגבולות בין עולמות האלקטרוניקה והביולוגיה", אומר יוגאנג הואנג , פרופסור להנדסה באוניברסיטת נורת'ווסטרן שבשיקגו, "כל סוגי האלקטרוניקה המבוססים נוקשים וקשיחים, וכאן יש דרך לשלב בין העלמות".

המוצר הראשון, שכבר נמצא תחת פיתוח, נעשה בין חברת מוצרי הספורט הבינלאומית ריבוק לחברה בשם mc10 שהוקמה בעיר קיימברידג', מסצ'וסטס, לשם מסחור היבטים מטכנולוגיית העור החכם. לפי הערכות, מדובר במכשיר ניטור אתלטי, אך אף אחת מהחברות-השותפות אינה מנדבת פרטים בנושא.