נעילה מעורבת באירופה ברקע נתוני הצמיחה הרעים

"יש חוסר וודאות גדול באירופה" ■ כלכלת גרמניה צמחה ב-0.1% ברבעון השני ■ מרקל וסרקוזי צפויים לקיים מסיבת עיתונאים ב-19:00 בנושא משבר החוב ■ כלכלת גוש האירו צמחה ב-0.2%

בורסות אירופה ננעלו היום (ג') במגמה מעורבת עם נטייה לירידות שערים לאחר שנסחר בירידות שערים במהלך היום. ברקע וול סטריט נסחרת בירידות ונעילה מעורבת באסיה. נתוני צמיחה שליליים בגוש האירו, וכן בגרמניה, צרפת ויוון, יחד עם החרפת הדאגות מהתפשטות משבר החוב ביבשת - העיבו על סנטימנט המשקיעים ברחבי היבשת. נציין כי במהלך המסחר לאחר פרסום נתון הצמיחה בצרפת, מדד הדאקס נפל ב-2.75%, אך ננעל בירידה של 0.5% בלבד.

"יש חוסר וודאות באירופה", אמר גרנט טורלי (Grant Turley), אסטרטג בבית השקעות בניו-זילנד. "יש לנו האטה בצמיחה (בגרמניה), ולכן בעיית החוב כבר נהפכת לסוגייה משמעותית".

הצמיחה של גרמניה, הכלכלה הגדולה באירופה, כמעט נעצרה ברבעון השני: כך על פי נתוני התמ"ג לרבעון השני שפורסמו היום; כלכלת גרמניה צמחה ב-0.1% בהשוואה לצמיחה ברבעון הראשון. הכלכלנים צפו צמיחה של 0.5%, כך על פי סקר שנערך בקרב 33 כלכלנים ב"בלומברג". בהשוואה לשנה שעברה מדובר בצמיחה של 2.8%. "נתוני הצמיחה של גרמניה הם מאוד מאכזבים", אמר כלכלן למרחב האירו בסיטיגרופ בלונדון. "כל הסימנים מאותתים על סטגנציה ברבעון השני", הוסיף.

עוד באירופה, פורסמו היום גם נתוני הצמיחה של מרחב האירו. כלכלת גוש האירו צמחה ב-0.2% בלבד ברבעון השני בהשוואה לרבעון הראשון של 2011, שבו הציגה אירופה צמיחה של 0.8%. בהשוואה לרבעון השני של 2010 מדובר בצמיחה של 1.7%. מדובר בנתוני הצמיחה הגרועים ביותר ביבשת מאז המיתון ב-2009.

פגישת מרקל וסרקוזי במוקד

ברקע, מוסיפים המשקיעים לחשוש מהתפשטות משבר החוב באירופה, בעוד קנצרלית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא צרפת ניקולא סרקוזי נפגשים היום כדי לדון במשבר. זאת, לאחר פגישת בכירי האיחוד האירופי ב-21 ביולי, שנועדה לדון באפשרויות חילוץ נוספות לכלכלות הפריפריה ביבשת. הפגישה תחל בשעה 16:00 ומסיבת עיתונאים של המנהיגים צפויה בשעה 19:00.

"תקופת המיתון הבאה עשוייה להתרחש בתוך רבעון בלבד, או לכל המאוחר עד שנה", כך אמר ביט ויטמן (Beat Wittmann), מנכ"ל ומנהל השקעות ב-Dynapartners, בריאיון ל-CNBC. "מה שאנו רואים כרגע זה נחיתה רכה, כאשר תחתית כפולה עשוייה להתרחש בתוף שלושה חודשים. זה (החרפת המשבר) תלוי בהחלטות פוליטיות, באם חברות ישקיעו עוד בהתרחבות ובאם הצרכנים ימשיכו להוציא כסף כבשגרה".

מתוך מניות תעשיית הרכב, אשר צנחו בפתיחת המסחר נציין את Daimler ואת Siemens AG .

אסיה נעעלה במגמה מעורבת

הבורסות המובילות באסיה נסחרו היום (ג') במגמה מעורבת עם נטייה לירידות שערים, חרף עליות השערים שחתמו את המסחר אמש בוול סטריט. עסקת גוגל-מוטורולה מוביליטי חזיקה את סקטור הטכנולוגיה במזרח.

"שוקי העולם עדיין תנודתיים מאוד. הדאו ג'ונס נסחר למעלה ולמטה כמו קוף", ציין פיטר לאיי, מנהל ב-DBS Vickers.

כאמור, עסקת גוגל השרתה אופטימיות על הסקטור הטכנולוגי. נציין את מניית Foxconn , שותפתה של מוטורולה, המזנקת ברקע העסקה עם גוגל. "הקפיצה היום במניות Foxconn, המפעילה אחדים ממפעלי הרכבת הטלפונים הסלולריים הגדולים בעולם, נובעת מהציפייה להגדלת ההזמנות לאחר הרכישה של גוגל", ציין לאיי.

ב-BNP Paribas ציינו כי הפוקוס כעת הוא על פגישת קנצלרית גרמניה מרקל עם נשיא צרפת סרקוזי היום בברלין.

עוד נציין את HTC ואת Samsung הדרום-קוריאניות, שתיהן מוכרות טלפונים מבוססי אנדרואיד של גוגל, המרכזות עניין חיובי רב.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]