שטייניץ מפחד מטוויטר?

שר האוצר שינה מיקום של פגישה, בעקבות ציוצים שקראו להגיע למקום ולעשות בלגן

מי אמר שהממשלה לא עוקבת אחרי המחאה ברשתות החברתיות? בסוף יולי, ביום שישי שלפני ההפגנה הגדולה, ישב העורך הכלכלי של "מעריב", יהודה שרוני, בבית קפה לא רחוק משדרות רוטשילד, שהפכו זמנית לשדרות "לו הייתי רוטשילד". מאבטחים נכנסו וסרקו את המקום, ואיש שנכח שם המתיק סוד עם כמה מהלקוחות: "הולך להגיע שר האוצר ולשבת כאן, אז אם יש לכם חברים במאהל תודיעו להם".

אחד הלקוחות סימס את המסר לפעיל במאהל, במטרה שיפיץ שם את המידע. זמן קצר לאחר מכן התקפלו שרוני והמאבטחים, והפגישה עברה למקום חדש. האיש שסיפר על בואו של השר אמר: "כנראה שביטלו את זה כי זה פורסם".

מתברר שאחד מהמוחים שהיו בסוד העניינים, אסף מהללאל, לא הבין את חשיבות השמירה על חשאיות המבצע, וכתב בטוויטר: "שטייניץ מגיע להתראיין בקפה ג'ו בחשמונאים בחצי שעה הקרובה. מי בא לעשות בלגן". יותר מעשרה טוויטריסטים ציטטו את הציוץ.

האם אנשי שטייניץ או מאבטחיו מהיחידה לאבטחת אישים עוקבים אחרי המתרחש ברשת החברתית ופועלים לפי המידע בזמן אמת? "אני מעדיפה לא לדבר על הפגישות של השר", מסרה יועצת התקשורת של שטייניץ, שרונה מזליאן-לוי, "אבל לשנות פגישה בגלל פרסום בטוויטר זה הזוי. זו הפעם הראשונה שאני שומעת על זה".