פיתוח ישראלי: ה-Google Related משייך מידע נוסף על אתרים

Related הוא סרגל כלים חדש שמציג ידיעות ממקורות מידע נוספים לצד סרטוני וידיאו מיו-טיוב שקשורים לנושא ותמונות שרלבנטיות לאותו תחום מתוך תוצאות החיפוש ב-Google Images

מרכז הפיתוח של גוגל בישראל ממשיך לספק מוצרים לענקית האינטרנט: אמש (ג') השיקה החברה את Google Related, סרגל כלים חדש שמאפשר לקבל מידע נוסף על אתרים בהם גולשים. השירות החדש זמין כתוסף לדפדפן כרום של החברה וסרגל כלים שיש להתקין למשתמשי אינטרנט אקספלורר.

Related מקפיץ באופן אוטומטי סרגל בתחתית המסך, שמציג ידיעות ממקורות מידע נוספים לצד סרטוני וידיאו מיו-טיוב שקשורים לנושא ותמונות שרלבנטיות לאותו תחום מתוך תוצאות החיפוש ב-Google Images.

אחד היתרונות הבולטים ב-Related הוא העובדה שהצפייה בסרטוני הווידיאו מתאפשרת מתוך אותו עמוד בדפדפן, חלק מהרצון של גוגל לאפשר לגולש לקבל מידע נוסף מבלי הצורך לעזוב את העמוד ולפתוח חדש. על אף שפותח במרכז המו"פ בישראל, השירות החדש מוצע בינתיים רק באנגלית.

בעוד השירות הבסיסי של Related מציע מידע נוסף מתוך אתרי אינטרנט, סרטונים ותמונות, גלישה באתרי בנושאים מסוימים משנה מעט את התמונה. כך, למשל, מי שיגלוש באתר אינטרנט של מסעדה מסוימת יוכל לקבל מידע בסרגל התחתון על מיקומה באמצעות שירות המפות של גוגל, ביקורות, מקומות בעלי מאפיינים דומים וכן, גם עמודי אינטרנט רלבנטיים. השירות פועל באופן דומה גם בעת גלישה לאתרי קניות, מוזיקה ועוד.

גוגל שילבה בתוך Related גם את כפתור ה-+1 שלה, המקביל לכפתור לייק של פייסבוק, כך שניתן לעשות +1 לסרטון רלבנטי או לידיעה מעניינת ובכך לשתף את החברים ברשת החברתית גוגל פלוס.

בפוסט בבלוג הרשמי של גוגל, כתב רן בן יאיר, מנהל מוצר בצוות הפיתוח של Related במרכז המו"פ הישראלי ולשעבר מנכ"ל חברת Labpixies הישראלית שנרכשה על-ידי גוגל באפריל 2010 ב-25 מיליון דולר, כי מי שיחליט שאינו מעוניין בשירות יוכל לבטל אותו - ספציפית לעמוד ולאתר מסוים או בכלל מהדפדפן.

בן יאיר מפנה בפוסט למדיניות הפרטיות של גוגל בשימוש בשירות Related, שלמעשה שולח לגוגל את כתובת האתר בו נמצא הגולש, את כתובת ה-IP שלו ופריטים נוספים על מנת שניתן יהיה להציע לו אתרים, סרטונים ותמונות רלבנטיים. לפיכך, ייתכן כי יהיו גולשים שיעדיפו, כאמור, שלא להשתמש בשירות החדש כיוון שהוא למעשה מלווה את הגולש בכל אתר בו הוא נמצא ומעביר נתונים אלה - ללא זהות ספציפית של המשתמש - לשרתי גוגל.

גוגל
 גוגל