פייס בוק

שוק מוצרי הקוסמטיקה המקצועית, הנמכרים אצל קוסמטיקאיות ובמכוני יופי, צומח בשנים האחרונות. מה ההבדל בין המותגים המקצועיים למותגים הנמכרים ברשתות הפארם, למה ניתן לרכוש את התכשירים המקצועיים רק מקוסמטיקאית, והאם יש פערי מחירים. מסבירים פנים

18/08/2011, 14:12
אין מי שמבקרת אצל קוסמטיקאית ולא מתלבטת בשאלה האם לרכוש מהקוסמטיקאית מוצרי טיפוח. מצד אחד, הרי מדובר בבעלת מקצוע שמכירה היטב את עור המטופלת. מצד שני, מדובר במוצר שלעתים קשה להתחקות אחרי ה"אבא ואמא" שלו. ההחלטה צריכה להישען על מספר שיקולים - החל בהיכרות עם הקוסמטיקאית, דרך היכרות עם המוצר ועד המחיר.

שוק הקוסמטיקה המקצועית - זה הנמכר אצל קוסמטיקאיות, במכוני יופי, בספא ובמכירות ביתיות - משגשג לצד שוק תכשירי הטיפוח והטיפול הנמכרים ברשתות הפארם, בפרפומריות ובבתי המרקחת. אף על פי שמרבית תכשירי הטיפוח נרכשים ברשתות הפארם השונות, בשנים האחרונות ניכרת צמיחה בשוק מוצרי הקוסמטיקה המקצועית, וזאת לצד כניסה של מותגים חדשים לתחום.

בין מותגי הקוסמטיקה המקצועית המוכרים ניתן למצוא את ג'יג'י, פבוניה בוטניקה, גינו, סאיטו, ג'נס קוסמטיקס, דרמלוג'יקה, ג'רנטיק וסקין.

בדקנו מה הם ההבדלים בין השוק המקצועי לעומת המותגים הנמכרים ברשתות השונות, האם יש פערי מחירים, ולמה צריך ללכת לקוסמטיקאית כדי לרכוש את התכשירים המקצועיים.

ההבדל נעוץ במינון

אחד ההבדלים המשמעותיים בין תכשיר הנמכר במכירה נקודתית לעומת תכשיר מדף הנמכר ברשתות הפארם, הוא המינון של החומרים הפעילים, כשמוצר המדף לרוב יכילו מינון נמוך יותר של חומרים אלה, כדי להתאים למכנה משותף רחב ככל האפשר של משתמשות.

"תכשיר חומצות מתחום הקוסמטיקה הקונבנציונלית יכיל עד כ-5% חומצות בלבד, וזאת מאחר שהוא נמכר על-ידי דיילת יופי בעשרות נקודות מכירה ברחבי העולם. חברות הקוסמטיקה הבינלאומיות יודעות שזה ריכוז חלש במיוחד, אך אינן יכולות להסתכן בגירוי. תכשיר קוסמטי מקצועי יכול להכיל פי שניים ריכוז של חומר פעיל לשימוש על-ידי הלקוחה בבית, ופי שלושה לטיפול בעור בקליניקה", מפרטת חוה זינגבוים, מנכ"לית חברת הקוסמטיקה והאקדמיה "חוה זינגבוים", לגבי המינונים השונים של החומרים הפעילים. "אני פועלת בקו התפר שבין קוסמטיקה לפרמצבטיקה, כלומר, ניצול מקסימלי של חומר פעיל על פי אישור משרד הבריאות, בשילוב טכנולוגיות עתירות ידע".

במעבדות ג'יג'י מחדדים: "התקן של משרד הבריאות תקף לכלל יצרני התכשירים הקוסמטיים ומתיר שימוש זהה של ריכוז חומרים פעילים לכל חברות הקוסמטיקה, בין אם הן נמכרות על מדפי הפארמים ובין אם הן חברות קוסמטיקה מקצועיות. ההבדל טמון בריכוז החומרים הפעילים שחברות הקוסמטיקה המקצועיות מכניסות למוצרים", מסביר חיים זר, סמנכ"ל מעבדות ג'יג'י.

זר נותן כדוגמה תכשירים המכילים ריכוזים של חומצות ומציין כי "במוצרי מדף נדיר למצוא ריכוז גבוה של חומצות מאחר שהן עלולות לגרום לתגובות של עקצוץ, אדמומיות ועוד.

"בחברות הקוסמטיקה המקצועיות ישנם תכשירים בעלי ריכוז גבוה יותר של חומצות מאחר שישנו ליווי צמוד של קוסמטיקאית המתאימה את המוצר אישית ללקוחה וממשיכה ללוות אותה גם לאחר הטיפול. במידה ויש תגובה כלשהי לתכשיר, הקוסמטיקאית יכולה לתת מענה מיידי".

ליאת הלפרט פליסר, סמנכ"לית הדרכה בדרמלוג'יקה, מסבירה מדוע ישנם הבדלים במינונים של החומרים הפעילים, "קשה לצפות ממוצרי מדף גם היוקרתיים ביותר, שיכילו ריכוז גבוה של חומרים פעילים כיוון שהם מיועדים לכלל האוכלוסייה בעולם, ואין כל דרך להתאים את הריכוז של החומר הפעיל באופן אישי בהתחשב בצרכים ובמגבלות של כל מטופל ומטופל. לכן מוצרי המדף בנויים ממטרייה רחבה מאוד שתתאים למקסימום אנשים אך לא תוכל לתת מענה ספציפי לבעיות עור המצריכות אבחון וטיפול אישי. לעומת זאת, בתחום הקוסמטיקה מקצועית, הלקוח עובר אבחון יסודי של מצב העור וצרכיו, ומותאמים לו טיפולים ותכשירים במינונים המתאימים.

התייחסות לצרכים אישיים נקודתיים

מעבר לנושא של מינון החומרים, נכנס לתמונה ההיבט של ההתאמה האישית. חברות הטיפוח מנסות לתת מענה לכמה שיותר צרכים באמצעות קרמים שמתאימים לסוגי עור שונים, אך כמובן, יש להן מגבלות מובנות.

מבחינה הזאת, רכישה אצל קוסמטיקאית המכירה היטב את סוג העור ואת צרכיו, מאפשרת התייחסות לצרכים נקודתיים יותר הן בשלב בחירת הקרם והן בשלב שאחרי השימוש, במידה שמתעוררות בעיות.

"בקניית מוצרי טיפוח אצל הקוסמטיקאית קיים היתרון של התאמה מלאה של המוצר לצורכי עור הלקוחה, הדרכה וייעוץ אישיים, וכן כתובת מוכרת למקרה של בעיה כלשהי. כמו כן, בשוק הקוסמטיקאיות, לעומת השוק הרגיל, הנאמנות כלפי המותג גבוהה יותר, גם בשל הקשר האישי שנוצר בין הלקוחה למטפלת", אומרת מיכל גייטו אלבז, מנכ"לית ובעלים של חברת מיקיילה ביוטי, המשווקת בישראל את מותג הקוסמטיקה המקצועי SKIN.

טווח מחירים דומה לרשתות הפארם

השוואה בין מחירי מוצרי הטיפוח הנמכרים ברשתות הפארם לתכשירי טיפוח הנמכרים אצל קוסמטיקאיות ובמכונים מגלה שלא נמצא הבדל משמעותי. טווח המחירים די דומה וניתן למצוא אצל כולם מוצרים שמחירם נע סביב 100-150 שקל ועד למחירים של מוצרי פרימיום המגיעים עד 1,500 שקל.

"מוצרי הקוסמטיקה המקצועית מתומחרים בהתאם למדיניות רווחיות החברה ומספר הידיים שעובר המוצר עד מכירתו ללקוחה הסופית, תוך התחשבות במחירי השוק למוצרים מקבילים", מסביר רונן אייס, מנהל השיווק של חברת B4U המשווקת את מותגי סאיטו וז'נס קוסמטיקס. "הדרך להתמודד עם הנחות הענק הניתנות על-ידי הרשתות הגדולות היא מתן הנחות נקודתיות ומבצעי קנייה שונים, הניתנים מחברת האם לדיילת או לקוסמטיקאית, על מנת להעניק לה כלים הולמים להתמודד עם השוק התחרותי של מוצרי הטיפוח".

"אין הבדלים משמעותיים במחירים בין התכשירים הנמכרים ברשתות הפארם ובין תכשירי הקוסמטיקה המקצועית", אומרת ליאת הלפרט פליסר, "גם אם ישנו תכשיר מעט יותר יקר בקוסמטיקה המקצועית, ריכוז החומרים הגבוה מאפשר שימוש חסכוני, כך שהתכשיר מספיק להרבה זמן ולכן בסופו של דבר הוא חסכוני יותר".

טיפוח כחול-לבן

לקוסמטיקה המקצועית נתח שוק של כ-7%. רוב המוצרים הנמכרים הם מתוצרת הארץ

ויש גם זווית ישראלית. "חלוקת המותגים בשוק הקוסמטיקה המקצועית מתפלגת באופן כזה ש-40% מהמוצרים הנמכרים הם תוצרת חוץ ו-60% תוצרת הארץ - זהו נתון גבוה יותר של מוצרים תוצרת כחול-לבן לעומת השוק הכללי", מציין רונן אייס. "20% מכלל המותגים הם מותגי פרימיום, 50% מותגי ביניים ו-30% מותגים מוזלים, הנמכרים בכ-5,000 נקודות מכירה הפזורות בכל רחבי הארץ.

כך או כך, מדובר בעיקר בקרמים ופחות במוצרי איפור: "עיקר כוחו של השוק המקביל (תכשירי הקוסמטיקה המקצועית) טמון בעיקר במוצרי טיפוח, ופחות במוצרי איפור", אומרת מיכל גייטו אלבז. לדבריה, מתוך כלל מכירת מוצרי הקוסמטיקה, השוק המקביל מחזיק נתח שוק של 5%-7%, כאשר 80% מהמוצרים הנמכרים בו הם מוצרי טיפוח לפנים ולגוף, ו-20% מוצרי איפור.

מי הן חברות הקוסמטיקה המקצועיות ומה הן מציעות?

ג'רנטיק

חברה צרפתית בינלאומית המציעה מבחר עשיר של מוצרים לפתרון בעיות עור ולטיפולים אסתטיים. המוצרים משלבים תמציות אורגניות, ויטמינים, מינרלים וחומצות אמינו. ניתן להשיג רק אצל קוסמטיקאיות מורשות ג'רנטיק.

מחירים: 200-1,650 שקל. פרטים על נקודות מכירה: 17-17-35-800-1.

מוצר בולט: Tropo, קרם לחות ליום, המשמש כבסיס לאיפור ומסייע בקיבועו לאורך שעות רבות. מכיל חומצות, תמציות ביולוגיות ותמציות צמחים המשקמות ומטפחות את תפקודו של העור. 340 שקל ל-50 מ"ל.

פבוניה בוטניקה

מותג קוסמטיקה בינלאומי המציע מגוון מוצרי טיפוח המכילים תמציות צמחים ושמנים אתרים אורגניים, נטולי אלכוהול, ללא לנולין, ללא שמן מינרלי, ללא צבע או בישום מלאכותי, אינם מכילים פורמלדהיד ופראבנים. המוצרים משווקים לקוסמטיקאיות, למכוני יופי ולבתי המלון בארץ.

מחירים: 250-360 שקל. פרטים על נקודות מכירה: 6919390-03.

מוצר בולט: Hydrating Sunscreen, תחליב לחות לפנים ולגוף, עם מקדם הגנה SPF30. מכיל מינרלים וויטמינים המעשירים בלחות ומטפלים בסימני הגיל, וג'ל אלוורה ובבונג ה המשמשים להרגעה וטיפול בגירויים ורגישויות. 230 שקל ל-150 מ"ל.

ג'יג'י

חברת קוסמטיקה מקצועית ישראלית, הקיימת כבר למעלה מ-60 שנה. מציעה מגוון מוצרים רחב המספק מענה לכל סוגי העור, תוך הקפדה על שימוש בחומרי גלם איכותיים, פעילים וחדשניים. ניתן להשיג אצל קוסמטיקאיות מוסמכות.

מחירים: 50-350 שקל. פרטים על נקודות מכירה: 9258888-03.

מוצר בולט: ג'ל לעיניים מסדרת Eye Care, מנקז ומפחית נפיחות ועיגולים כהים מתחת לעין ומצמצם סימני עייפות. מעניק לחות, רכות וגמישות. מכיל קומפלקס פפטידים ופרוטאינים המטפלים בנפיחויות ובכהויות מתחת לעיניים, ותמצית אצות המעשירה בלחות וממצקת את העור. 150 שקל. * דרמלוג'יקה

מותג אמריקני לטיפול בבעיות עור שונות. מציע תכשירים המבוססים על תמציות ושמנים ארומטיים, ומרכיבים פעילים שחלקם הגדול צמחי. אינו מכיל לנולין, בושם, אלכוהול, צבעים מלאכותיים או חומרים משמרים ממשפחת הפורמלין, העלולים לגרום לגירויים בעור. כל תכשיר מותאם על-ידי קוסמטיקאית מוסמכת העורכת אבחון ומיפוי העור. להשיג אצל קוסמטיקאיות מוסמכות, מרכזי ספא ורופאי עור.

מחירים: 200-1,000 שקל. פרטים על נקודות מכירה: 30-20-10-0732.

מוצר בולט: ,Age Reversal Eye Complex קרם עיניים לצמצום קמטוטים ונפיחות, מפחית עיגולים כהים ומעשיר בלחות. מבוסס על מרכיבים פעילים הפועלים לשיקום ותיקון סימני הזדקנות סביב לעיניים. 380 שקל ל-15 מ"ל.

חוה זינגבוים

תכשירי טיפוח וטיפול המותאמים אישית על פי אבחון קליני של העור. שיטת הטיפול פועלת על השכבות העמוקות של העור ומיועדת לטיפול באקנה, הבהרת כתמים והאטת הזדקנות העור.

מחירים: 115-440 שקל. פרטים על נקודות מכירה: 6479946-03.

מוצר בולט: Ultra Mask, מסכת לחות המתאימה לכל סוגי העור.

המסכה מכילה קומפלקס מרכיבים השומר על רמת לחות גבוהה לאורך כל היום ומקנה לפנים עור מראה קורן ורענן. 345 שקל ל-60 מ"ל.

סקין

מותג טיפוח ישראלי מקצועי, מעניק פתרונות למגוון רחב של בעיות העור, החל מעור שמן ואקנה, דרך בעיות פיגמנטציה לסוגיה, ועד טיפולי אנטי-אייג'ינג וטיפולי הזנה בוויטמינים ולחויות. המוצרים מבוססים על חומרים פעילים ומינרלים טבעיים מים המלח.

מחירים: 80-215 שקל. פרטים על נקודות מכירה: 646-706-700-1.

מוצר בולט: פרו ליין אקטיב פילינג - תכשיר לניקוי יסודי המתאים לכל סוגי העור ומעניק מענה אפקטיבי במיוחד לסובלות מפיגמנטציה. הפילינג, שמרקמו כשל מי פנים, מכיל אנזימים, חומצות, תמצית רימונים ומינרלים מים המלח, המסייעים בניקוי יסודי ובהסרת התאים המתים. מקנה לעור מראה חלק ואחיד יותר.120 שקל ל-120 מ"ל.

רונית רפאל - L.RAPHAEL GENEVE

קו מוצרים יוקרתי של רונית רפאל אשר פותח במעבדות שוויצריות, והמכיל ריכוז גבוה של חומרים פעילים המייעלים את פעילות המוצרים. המותג כולל סדרות טיפוח ייעודיות לסוגי עור שונים ונועד להשלים את סדרת הטיפולים הנערכים ללקוחה במרכזי היופי.

מחירים: 187-1,488 שקל. פרטים על נקודות מכירה: 802-802-800-1.

מוצר בולט: אמפולות מסדרת PERFECTION לטיפול אינטנסיבי מרוכז, משקם, מחזק, ממצק וממריץ את התחדשות העור. 1,488 שקל.

טוליפ נטורל

חברת קוסמטיקה ישראלית המייצרת ומשווקת מוצרי טיפול פעילים המותאמים במיוחד לאקלים הישראלי ומופקים משמנים ארומתיים, תמציות פרחים, ויטמינים מרוכזים ומינרלים פעילים מים המלח. המוצרים נמכרים בשיווק ישיר באמצעות יועצת המתאימה את הטיפול תוך אבחון סוג העור והענקת טיפול פנים חינם.

מחירים: סביב 200 שקל. פרטים על נקודות מכירה: 6535555-03.

מוצר בולט: שמן ניקוי כחול, לניקוי יסודי ללחות והזנה של העור. מבוסס על תמציות צמחי מרפא כמו רוזמרין, לבנדר, אקליפטוס ועוד. מטהר, מרגיע, מטפל בסבוריאה, פסוריאזיס, יובש, ומעודד ריפוי של העור והחלמתו. 240 שקל ל-50 מ"ל.

סאיטו

קוסמטיקה יפנית מבית בי.פור.יו המבוססת על מרכיבים טבעיים בתוספת מרכיבים פעילים. המותג משווק באופן ישיר באמצעות יועצות יופי מקצועיות ומוסמכות בלבד, המתאימות את הטיפול והמוצרים לפי הצרכים האישיים על-ידי התנסות בטיפול פנים.

מחירים: 80-200 שקל. פרטים על נקודות מכירה: 675-675-800-1.

מוצר בולט: Dermo Cosmetics Anti-Wrinkle Day Cream, קרם יום אנטי-אייג'ינג, המצמצם את עומק הקמטים, משפר את מיצוק העור ומעכב את סימני הגיל. 200 שקל ל-50 מ"ל.

PCA SKIN

חברת קוסמטיקה מקצועית אמריקנית חדשה בארץ, המשווקת על ידי ג'יג'י מעבדות קוסמטיקה. המותג משלב טיפולים מקצועיים בקליניקה ותוכנית ביתית משלימה על-ידי מוצרים המותאמים אישית ומיועדים לתיקון ושיפור של בעיות עור שונות.

מחירים: 140-800 שקל. פרטים על נקודות מכירה: 9258880-03.

מוצר בולט: פיגמנט ג'ל, קרם במרקם קליל המבוסס על קומפלקס של מספר חומצות, מיועד להבהיר ולהאחיד את גוון העור, ולמנוע הופעה של כתמי פיגמנטציה נוספים. 336 שקל ל-30 מ"ל.

סקר

 
האם יש למנהיגות הכלכלית והפוליטית יכולת לרסן את תקציב הביטחון?
ועידת ישראל לעסקים, 7-8 בדצמבר - לפרטים והרשמה לחצו כאן

 
 
גלובס לחודש היכרות – כל הכתבות, המאמרים וטורי הדעה אצלך מדי ערב >>ועידת ישראל לעסקים 8-7 בדצמבר 2014 – לפרטים והרשמה >>
 
חזרה למעלה