פצוע אנוש בחילופי אש בדרום; ר' ועדות ההתנגדות חוסל

(עדכון) - הרמטכ"ל במסע"ת הערב: "נערך בשאר הגזרה ונפעל במקומות אחרים, כפי שנידרש על ידי הדרג המדיני" ■ שר הביטחון ברק: "אם תהיינה פגיעות נוספות, המכות של צה"ל יורחבו"

"מדובר באירוע קשה. פעלנו באזור עזה, במקום בו אנו חושבים ששורשי הפיגוע שהתרחש הבוקר נמצאים", אמר הרמטכ"ל בני גנץ במסיבת עיתונאים שקיים הערב, בהמשך לאירועי הטרור הבוקר (ה'). "נמשיך את הפעילות באזור ככל שאנחנו יכולים".

"תושבי אילת והדרום יכולים להמשיך לחיות את חייהם - החוסן הזה הוא חוסן חשוב", הוסיף הרמטכ"ל. "נערך בשאר הגזרה ונפעל במקומות אחרים, כפי שנידרש וכפי שנונחה בכפוף להערכות מצב עם הדרג המדיני, אשר יתקיימו בשעות הקרובות".

"צה"ל ימשיך לפעול בכל הכוח כדי להגן על הגבול כדי לשמור על החיים הפורחים באילת", אמר שר הביטחון אהוד ברק במסע"ת. "אם תהיינה פגיעות נוספות, המכות של צה"ל יורחבו - אנחנו בתוך מאבק מתמשך. האחיזה המצרית בסיני מתרופפת, וזו כנראה הסיבה שהפיגוע הזה הגיע עד לאילת".

בשלב זה, נשאלו המשתתפים במסע"ת אודות דיווחים שהגיעו מחוץ למסע"ת, המעלים אפשרות לחידוש חילופי האש בין כוחות הביטחון הישראליים לגורמים עויינים בדרום הארץ. בתגובה לכך, אמר הרמטכ"ל כי "לא נעדכן אותך בחצאי דיווחים ובפרטים לא מלאים. אנא המתינו בסבלנות".

עוד דווח בחדשות ערוץ 2 כי בוצע חיסול של בכיר ארגון ועדות ההתנגדות העממית, כמאל נירב, האחראי לפיגוע על פי הדיווח. על פי הדיווח הראשוני, מדובר בסיכול שהתבצע על בסיס חפ"ק עורפי המשותף לשב"כ ולצה"ל.