יחימוביץ' נעמדת מול תשובה: "מי שלווה ראוי שיחזיר בזמן"

(עדכון) - מחזיקי האג"ח בדלק נדל"ן דחו ההצעה לדחיית תשלומי הקרן בהיקף של 300 מ' ש', ב-21 ימים ■ "נסכים לדחייה אם תשובה ייתן 50 מ' ש'"

היום בבוקר (א') הודיעה דלק נדל"ן , בשליטתו של יצחק תשובה, לבורסה בת"א, כי הצעתה לדחיית תשלומי הקרן למחזיקי אג"ח כ"ה ב-21 ימים, נדחתה באסיפת בעלי האג"ח שקיימה החברה ב-25 ביולי 2011. בתגובה להודעה, יצאו מחזיקי האג"ח בהודעה משלהם, והבהירו כי במידה ותשובה יסכים להעביר חלק מהתשלום - בהיקף של 50 מיליון שקל - יסכימו לדחיית תשלום יתרת הסכום.

במקור, ביקשה דלק נדל"ן לדחות את תשלומי הקרן על האג"ח בגובה של כ-300 מיליון שקל, מה-5 בספטמבר 2011 עד ל-31 בינואר 2012. אולם, לאחר שסורבה ביקשה לדחות את התשלום ב-21 ימים בלבד - בקשה אשר כאמור, נדחתה גם כן באסיפה.

"במסגרת המגעים והמשא ומתן שקדמו להחלטת האסיפה, הסכימו מחזיקי אגרות החוב לדחייה של 21 יום, ובלבד שבעל השליטה, יצחק תשובה, יתחייב לבצע הצעת רכש או יבטיח בדרך אחרת תשלום סך מינימלי של 50 מיליון שקל", כתבו בעלי האג"ח מסדרה כ"ה היום. אולם, בעלי האג"ח ציינו כי עקב סירובו של תשובה לספק הסכום, דחו ההצעה לדחיית תשלום הקרן.

עוד ציינו בעלי האג"ח, כי "גם כיום", במידה ותשובה יסכים להעמיד לרשותם את הסכום המדובר, "יפעלו המחזיקים לכינוס דחוף של אסיפת מחזיקים ולדחיית 21 יום במועד התשלום".

בעלי אג"ח כ"ה של דלק נדל"ן מויצגים ע"י עו"ד גיא גיסין ועו"ד זאב שרף.

בעלי האג"ח: "לא ברורה מחוייבות הקרן הזרה אלינו"

עוד התייחסו בעלי האג"ח להסכם הרכש של דלק נדל"ן על ידי קרן השקעות זרה תמורת חצי מיליארד שקל, וציינו כי "לפי שערי האג"ח נראה כי מחזיקי אגרות החוב ושוק ההון בכלל סקפטיים ביחס לסיכויים להשלמת העסקה". בעלי האג"ח ציינו כי טרם הובהרה להם זהות אותה קרן, ומחוייבותה לבעלי האג"ח.

נציין כי עוד אישרו בעלי האג"ח של החברה, באסיפה הכללית המדוברת, את נאמני האג"ח המועמדים לשלוש הנציגויות של החברה, בסדרות ד', ה' ו-כ"ה.

דלק נדל"ן נקלעה למשבר בסוף 2008, ומאז היא איננה מצליחה להתאושש. בשנים האחרונות הפסידה יותר מ-3 מיליארד שקל, וצברה גירעון של 1.3 מיליארד שקל בהון העצמי ושל 2.8 מיליארד שקל בהון החוזר. החוב לכל סדרות האג"ח עומד על 2.1 מיליארד שקל למחזיקים. הקרן של סדרה כ"ה אמורה להיפרע בחודשים ספטמבר 2011 וספטמבר 2012 והריבית משולמת בחודשים מארס וספטמבר.‏

ח"כ שלי יחימוביץ' בתגובה לסירובם של בעלי האג"ח של דלק נדל"ן להצעת תשובה: "יש לברך את בעלי האג"ח על כך שהם מסרבים להאמין בניסים והולכים על בטוח. בהצבעתם המבורכת היום הם חוזרים לעקרונות בסיסיים: מי שלווה ראוי שיחזיר בזמן ולא יגלגל את ההתחייבות לצד שלישי על ידי משיכת זמן ושאר להטוטים פיננסיים. זהו אקט חינוכי מתבקש כלפי הלווים הגדולים במשק, שנהנים לרוב ממרחב תמרון פיננסי עצום בזכות יתרון בלתי הוגן - לשמוע לפתע את המילים 'עד כאן' ולהתמודד איתן".

(יצחק תשובה מעביר השליטה בדלק נדל"ן - לסיפור המלא)