כחלון מקדם שוב היוזמה לביטול משרד התקשורת

לאחר הקפאה זמנית, החליט שר התקשורת לקדם את החוק להקמתה של רשות רגולטורית שבראשה יעמוד פקיד ולא שר

נושא רשות התקשורת חוזר לשולחן העבודה של משרד התקשורת. ל"גלובס" נודע, כי לאחר שהעבודה על הנושא הוקפאה לטובת מתן קדימות לעניינים אחרים, הוחלט באחרונה לשוב ולנסח את החוק שיהפוך את משרד התקשורת לרשות תקשורת עצמאית, שתהיה אחראית על הנושאים עליהם אמון המשרד היום, ולהציב בראשה פקיד במקום שר.

יחד עם השר משה כחלון, מוביל את הנושא במשרד מנכ"ל המשרד, עדן בר טל. ל"גלובס" נודע כי כבר בימים הקרובים יתחדשו הפגישות בנושא עם גורמים בתעשיית התקשורת המקומית. לפני מספר חודשים הודיע כחלון על כוונתו להביא לביטול התיק בו הוא מחזיק ולהעביר את סמכויותיו לרשות תקשורת, כפי שנהוג במקומות שונים בעולם.

הגוף שיקום, אמור להחליף את המשרד כמו גם את הגופים השונים המפקחים על שוק השידורים, כמו הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלוויין, כאשר יכלול מועצה אחת שתעסוק בנושא השידורים, ואחרת בנושאים הטלקום. למעשה התזכיר הראשון לחוק, יצא כבר לפני שנה, באוגוסט 2010. בסמוך לאותו מועד, נעשו ניסיונות לשלב ברשות הלאומית המתהווה גם את מליאת רשות השידור.

בחודשים הקרובים צפויה להסתיים כהונתם של מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, ושל יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ניצן חן. השניים התבטאו במספר מסגרות באחרונה על הצורך המיידי בהקמת המודל של "ברית מועצות", איחוד של שתי המועצות להסדרה (רגולציה) סימולטנית של השידורים בישראל.

ברית מועצות?

ואולם ככל שתתקדם העבודה על רשות תקשורת, כך סביר להניח שיירד מהפרק נושא ברית המועצות, שקודם בעבר על-ידי שרי תקשורת אחרים. עדיין לא ברור תחת אחריות איזה משרד תהיה רשות התקשורת הלאומית, לכשתקום, ובשוק כבר קמו כמה וכמה מתנגדים ליוזמה, בין היתר, לאור העובדה שמתוכנן לעמוד בראשה פקיד, ולא שר המחזיק במדיניות פוליטית מוסדרת.

דובר משרד התקשורת מסר כי "בחודשים האחרונים התקיימו מספר דיונים בעניין, בהובלת מנכ"ל המשרד. הנושא נמצא על סדר היום של המשרד בימים אלה ועתידים להיערך דיונים מול גורמים נוספים אשר חולקים באחריות משותפת למשרד בענייני הסדרת שוק התקשורת".