סקייפ רוכשת את חברת המסרים הקבוצתיים GroupMe

סקייפ, שרכישתה ע"י מיקרוסופט עוד לא אושרה סופית, רוכשת חברה שפיתחה אפליקציה לשיחות טקסט קבוצתיות בסמארטפונים בסכום המוערך בכ-80 מיליון דולר

כשכל האישורים לרכישתה ע"י מיקרוסופט ב-8.5 מיליארד דולר עוד לא התקבלו, חברת סקייפ, המפתחת תוכנה המאפשרת לשוחח (טקסט, וידיאו ואודיו) עם משתמשים אחרים בחינם על גבי האינטרנט (VoIP), רוכשת את חברת הסטארט-אפ GroupMe בסכום המוערך בכ-80 מיליון דולר.

GroupMe פיתחה אפליקציה לשיחות טקסט קבוצתיות בסמארטפונים, והיא מתאימה לפעילות של מיקרוסופט בתחום - תשפר את היכולת לשלוח הודעות טקסט ותמונות בתפוצה רחבה. הרכישה תעזור למיקרוסופט-סקייפ לייחד את השימוש בתוכנת המסרים המידיים בטלפונים מבוססי מערכת ההפעלה שלה ווינדווס פון 7.

מנכ"ל סקייפ, טוני בייטס, אמר בראיון לוול סטריט ג'ורנל כי הוא מזהה את החשיבות של מסרי הטקסט הקבוצתיים: "משמעות הדבר היא המשך שבירת מחסומי התקשורת הגלובלית, באמצעות הסלולר והאינטרנט".

הטכנולוגיה של GroupMe, הסטארט-אפ בן השנה שבסיסו בניו-יורק, מאפשרת למשתמשים לשלוח הודעות טקסט ולבצע שיחות ועידה בטלפונים החכמים עם מעגל החברים שלהם. החברה גייסה עד כה כ-11.5 מיליון דולר מקרנות הון פרטיות ובניהן Lerer Ventures, ורכישתה ע"י סקייפ צפויה להיסגר מיידית.

המתחרים הישירים בטכנולוגיה הזו הן ענקיות כמו אפל, גוגל ופייסבוק, שהעמיקו לאחרונה את הפעילות בתחום. גוגל רכשה באוגוסט אשתקד את חברת המסרים הקבוצתיים סלייד, פייסבוק השיקה צ'ט קבוצתי אחרי שרכשה את יישום שליחת המסרים הקבוצתיים בלוגה, ואפל הודיעה על השקת היישום iMessage‏, שיוטמע במערכת ההפעלה שלה ‏iOS‎‏.