טמרס רכשה כבל מקפריסין לצרפת; תוכל להציע חיבור ישיר לאירופה

העסקה תאפשר לטמרס להציע ללקוחות בארץ חיבור ישיר לשדרת האינטרנט באירופה, תוך שהיא מבטיחה איכות שירות לכל אורכו

טמרס טלקום רכשה זכויות בכבל תת ימי שמחבר בין קפריסין למרסיי תמורת עשרות מיליוני דולרים. בכך יוצרת טמרס, שבבעלות פויו זבלדוביץ, ובניהולה של יודפת הראל, רציפות בין הכבל שתניח מישראל לקפריסין עד לצרפת. העסקה תאפשר לטמרס להציע ללקוחות בארץ חיבור ישיר לשדרת האינטרנט באירופה, תוך שהיא מבטיחה איכות שירות לכל אורכו.

העסקה נשמרה בסוד בחודשים האחרונים וטמרס התכוונה לחשוף אותה בחודש הבא, במסגרת אירוע השקה ללקוחות בישראל. הכבל יהיה זמין לשימוש לקראת סוף השנה, אבל טמרס כבר במו"מ עם ספקיות אינטרנט לצורך מכירת קיבולות.

העבודות המקדימות של החברה להנחת הכבל בין ישראל לקפריסין בעיצומן, ול"גלובס" נודע שהחברה הקימה תחנת נחיתה בחיפה, במתקן השייך לאמדוקס. את הכבל לקפריסין תניח אינטרנשיונל טלקום הקנדית, והטכנולוגיה תהיה של אקסטרא (XTERA). הכבל של טמרס יהיה בקיבולות של עד 42 טרה ובממשקים של 40 ו-100 ג'יגה. בין טמרס לבזק בינלאומי מתפתחת תחרות מי תהיה ראשונה להשיק את השירות, למרות שהחיבור בפועל יחל רק בתחילת 2012. הכניסה של טמרס ובזק בינל' לשוק צפויה לערער את המונופול של מד נאוטילוס שבבעלות טלקום איטליה, שהוא הכבל היחיד שמחבר את ישראל לעולם כרגע. מטמרס טלקום לא נמסרה תגובה.