ג'קי בן זקן הרים ידיים: מוותר על השליטה במנופים פיננסים

בן זקן ימכור את מלוא אחזקותיו במנופים לשותפיו מרכוס וובר ואברהם נניקשווילי תמורת כ-100 מ' ש' ■ לפי שבוע חשף "גלובס" כי בן זקן יעזוב החברה שייסד, על רקע הצמיחה במנייתה

ג'קי בן זקן, מקבוצת בעלי השליטה בחברת מנופים פיננסים , מוכר את החזקותיו בחברה. ב"גלובס" נחשף לפני כשבוע כי בן זקן בדרך החוצה מהחברה שייסד, על רקע נפילה של כ-30% בשווי מניותיה בשבועות האחרונים.

‏ל"גלובס" נודע כי שותפיו של בן זקן לשליטה במנופים, אברהם נניקשווילי ומרכוס וובר, ירכשו את מלוא האחזקות של בן זקן במנופים (11.5% מהמניות) תמורת כ-100 מיליון שקל, לפי שווי חברה של כ-850 מיליון שקל, פרמיה של כ-20% מהעל מחיר השוק הנוכחי.

‏בן זקן ונניקשווילי סיכמו בעבר על רכישת חלקו של וובר בחברה (כ-40% מהמניות) ת לפי שווי של יותר ממיליארד שקל, אך נסוגו מהרכישה בעקבות קריסת מניות מנופים. כעת, ירכוש וובר כשני שליש ממניות בן זקן ואילו נניקשווילי (המחזיק 21.3% מהמניות) ירכוש את היתרה.

‏מנופים פיננסיים פעילה בתחום של ייזום נדל"ן מניב (בבעלותה המרכז המסחרי סטאר סנטר באשדוד, קניון ארנה בהרצליה ובניין משרדים בדאלאס), ונדל"ן למגורים (קרקעות באשדוד, אילת וחוף בצת). בעבר רשמה החברה הפסדים כבדים מפעילות נדל"ן בארה"ב. היום דיווחו מנופים וחברת הביטוח הפניקס על הפסקת מגעים להקמת רשת מרכזים מסחריים.

‏ברקע לירידות החדות במניות מנופים חקירת רשות ני"ע, שהפכה לגלויה באחרונה, עם מעצו של בן זקן, החשוד שפעל להרצת מניית מנופים לצד הפיננסיירים איתן אלדר וצביקה קולברנר במהלך נובמבר 2010. ברשות טוענים כי מטרת ההרצה הייתה להכניס את מניית מנופים למדד ת"א 100 היוקרתי. העבירות שבהן חשודים השלושה הן: תרמית בני"ע, קבלת דבר במרמה, ומרמה והפרת אמונים בתאגיד. ‏

על פי הערכות בן זקן החליט בעקבות חקירת הרשות שלא להחזיק במניות של חברה ציבורית. לבן זקן שורה של עסקים פרטיים בתחום הנדל"ן, האופנה, התקשורת וחיפושי הנפט.