מיטב: "אם בנק ישראל יפחית הריבית ב-0.5% - לא נופתע"

מנגד, במיטב סוברים כי בנק ישראל יבחר להותיר את הריבית ללא שינוי - ברמה של 3.25% ■ "תנאי הרקע יביאו את פישר לשקול הפחתת הריבית; עשוי להורידה בשל החשש מהאטה"

"הפחתה של הריבית ב-0.5% לא תפתיע אותנו", כותבים כלכלני מיטב בסקירה השבועית על השוק המקומי. מנגד, סוברים במיטב כי בנק ישראל יבחר להותיר את הריבית ללא שינוי, ברמה של 3.25%.

במיטב מציינים כי "תנאי הרקע יביאו את הנגיד לשקול הפחתת הריבית. במידה והוא חושש מהאטה משמעותית בישראל, ניתן לצפות כי תתרחש הפחתה של הריבית ואף בשיעור חד של 0.5%".

מנגד, מציינים במיטב כי הפחתת הריבית עשוייה לתת רוח גבית נוספת לענף הנדל"ן ולתרום להמשך עליית המחירים, וכן לבנייה מחודשת של לחצים אינפלציוניים. "זו לא הבעיה המרכזית שצריכה להטריד את הבנק, אשר צפוי לעמוד ביעד היציבות השנה", נכתב בסקירה.

אולם, במיטב מבהירים כי הותרת הריבית על כנה מקבלת תמיכה "ממחירי הדיור והשכירויות הממשיכים להתייקר, הפעילות המשקית הנמשכת ושער החוץ הסביר שלא מחייב הפחתת ריבית מהירה". לפיכך, במיטב סבורים כי הבנק יבחר להותיר את הריבית ללא שינוי.

במבט לעתיד, מציינים במיטב כי "קשה מאד לראות (בחודשים הקרובים) עלייה של הריבית, לפחות עד סוף השנה. לעת עתה, נראה כי הסבירות להפחתת ריבית גבוה מאשר להעלאתה. העלאות הריבית עשויות להתרחש בראשית 2012, לאחר שוך הסערה".