הוריקן "איירין": רב הציל ילד בניו-יורק - והתחשמל למוות

"ידיעות אחרונות": ילד כבן 8 נלכד תחת כבל חשמל, שקרס בשל הסופה בניו יורק ■ רב מקומי הגר בשכנות למקום הבחין בילד וזינק להצילו אך התחשמל למוות בעצמו

רב תושב העיר מונסי שבניו יורק, נסע אתמול בעיר אחרי שעברה הסופה, כשראה ילד כבן שמונה, בנם של שכניו, שרוע ולכוד מתחת לכבל חשמל שנפל כתוצאה מההוריקן. כתבי "ידיעות אחרונות" עקיבא נוביק ועדי גולד מדווחים כי הרב תפס את הכבל כשניסה לשחרר את הילד - והתחשמל למוות.

עדי ראייה סיפרו כי הרב יצא מביתו ברכבו, וזמן קצר לאחר מכן ראה את הילד כשהוא מחוסר הכרה ועליו כבל החשמל. הרב זינק מהרכב וניסה לשחרר את הילד, אך התחשמל בעצמו.

"המראה היה מזעזע", סיפר מאיר ברנשטיין כתב העיתון "הקול החרדי בניו יורק", "אנשי כוחות ההצלה עמדו מול הגופה במשך 20 דקות ולא יכלו לעשות כלום עד שהגיעו אנשי חברת החשמל וניתקו את הזרם, אך זה היה מאוחר מדי", לדבריו. הילד שחולץ על ידי הרב נפגע באורח קשה.

בשל מזג האוויר הקשה, לא יכול היה מסוק פינוי להגיע למקום, ולכן פינויו ארך זמן רב. אחרי חצי שעה של המתנה, פונה הילד לבית החולים ווצ'סטר בעיר וקיבל שם טיפול רפואי. מבית החולים דווח אתמול כי נשקפת סכנה לחייו.