אנגלה מרקל בניסיון למנוע משבר: "גרמניה תצא מחוזקת"

אנגלה מרקל מתקשה להשיג את תמיכת הקואליציה בתוכנית הסיוע למדינות הסובלות מחובות תופחים ■ מרקל: "רבים חוששים אך אין כל סיבה לחשש כיוון שהמטבע האירופי יציב"

אנגלה מרקל יוצאת במסר מרגיע לחברי הקואליציה בגרמניה, "המדינה תצא מחוזקת מהסערה סביב משבר החוב", הדברים נאמרו על רקע נסיונה של מרקל לגייס תמיכה לאסטרטגיה שלה. קאנצלרית גרמניה מנסה לגייס את תמיכתם של 311 מחברי הקואליציה המונים 330 חברים בפרלמנט בבית התחתון בגרמניה.

נזכיר כי מרקל מצויה בפני מצב פוליטי בעייתי: התנגדות נחרצת בקרב חברי הקואליציה שלה להרחבת הסמכויות של קרן הסיוע במרחב האירו. התנגדות זו עלולה לגרור את גרמניה למשבר פוליטי ומרקל תהיה חייבת לעבור את המשוכה הזו כדי לבסס את הנהגתה בגרמניה. כאמור, אנגלה מרקל מנסה לגייס את תמיכת הקואליציה לתמיכה במדינות הסובלות מחובות תופחים ובהם יוון, ללא תמיכה זו המנדט לסיוע למדינות אירופה עלול להיות מוגבל מאוד.

"הרבה אנשים רוצים מנהיג שיאמר זוהי התוכנית שלי וזה מה שאני מנסה לקדם וזו לא דרכה של אנגלה מרקל", אמר מומחה למדע המדינה באוניברסיטת ברלין."המצביעים מבקשים כיוון ברור יותר", אמר.

"רבים חוששים אך אין כל סיבה לחשש כיון שהמטבע האירופי יציב", אמרה מרקל בניסיון להרגיע את הרוחות. "מטרתנו לצאת מחוזקים מהמשבר כפי שעשינו לפני משבר הבנקים", אמרה.

כשנתיים לאחר שפרץ משבר החוב באירופה עם יוון, מרקל מנסה לגבש את הקואליציה ולהוריד את מפלס החששות מפני השפעת משבר החוב באירופה על גרמניה. הצבעה עתידה להתקיים בחודש הבא.