רו"ח ראם עמינח מונה ליועץ הכלכלי של הרמטכ"ל

עמינח יועלה לדרגת תת-אלוף ויחליף בתפקידו את מהרן פרוזנפר, שעוזב לאחר ארבע שנים בתפקיד למגזר העסקי

ראם עמינח, שותף ובעלים במשרד שטיינמץ-עמינח רואי חשבון, יתמנה בקרוב לתפקיד היועץ הכלכלי לרמטכ"ל וראש אגף התקציבים במשרד הביטחון. עם כניסתו לתפקיד הוא יועלה לדרגת תת-אלוף ויחליף את תא"ל מהרן פרוזנפר ששירת בארבע השנים האחרונות.

ההחלטה למנות את עמינח לתפקיד התקבלה כבר לפני שבועות ארוכים, בתום שורה של דיונים במשרד הביטחון ואמש, פרסמו המשרד וצה"ל הודעה משותפת שלפיה שר הביטחון, אהוד ברק, אישר את המלצת מנכ"ל משרדו, אודי שני, ושל הרמטכ"ל, בני גנץ, למנות את עמינח לתפקיד.

המערכת הצבאית לא זרה ליועץ הכלכלי הבא של הרמטכ"ל, שכן עד כה שירת ימים ארוכים מדי שנה במסגרת של שירות מילואים פעיל. בתפקידו האחרון, בדרגת אלוף-משנה הוא שימש כמפקד נפת איילון של פיקוד העורף וזאת, מאז שנת 2005. לפני כן, שימש עמינח כסגן מפקד מחוז דן של הפיקוד.

עמינח (50) נשוי למשנה למנכ"ל וראש החטיבה העסקית בבנק לאומי, רקפת רוסק-עמינח. הוא סיים את לימודי התואר הראשון שלו בחשבונאות וכלכלה באוניברסיטת תל אביב בהצטיינות ובעל תואר שני במינהל עסקים.

זאת הפעם הראשונה שבה מתמנה לתפקיד זה, הנחשב לאחד המורכבים במשרד הביטחון, בעל מקצוע שלא בא מתוך המערכת הצבאית. קודמו בתפקיד, מהרן פרוזנפר שעתיד לפרוש בקרוב מצה"ל, שוהה בימים אלה בחופשה פרטית וכשישוב, הוא מסמן את המשך דרכו בסקטור הפרטי. פרוזנפר נחשב בעת ככהונתו כיועכ"ל לרמטכ"ל כגורם מקצועי מוערך במערכת הצבאית וגם בקרב בכירים במשרדי הממשלה, בהם גם משרד האוצר. זאת, חרף ויכוחים מסורתיים שהוביל מולם בשם מערכת הביטחון, על רקע ניסיונות עבר לקצץ בתקציב הביטחון ולבצע התייעלות נרחבת בצה"ל.

בין האתגרים המשמעותיים שמונחים לפתחו של עמינח עם כניסתו לתפקיד החדש, לנהל את התקציב המשרדי הגדול ביותר במדינה, של כ-55 מיליארד שקל בשנה. כך, הוא גם יידרש לתת מענה לקריאות שעולות בשבועות האחרונים מצד משרד האוצר ומצד יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח"כ שאול מופז, שקוראים לקצץ מתקציב הביטחון כדי לממן את הרפורמה החברתית המתגבשת בוועדת טרכטנברג. כך, עמינח יידרש לשקוד על המשך הפיתוח של תוכנית ההצטיידות הרב שנתית של צה"ל המכונה "חלמיש" ומתייחסת לחומש שבין 2012 ל-2016. תוכנית זו עתידה להביא בחשבון הקצאת משאבים כספיים ניכרים מתקציב הביטחון כדי להגיב לאיומים מתהווים וזאת, בין השאר על רקע השינויים האזוריים.