אפקט גילדר מסייע למפתחת השבבים אסוקס לגייס 12 מ' ד'

בסבב הגיוס משתתפים המשקיעים הקיימים, בהם קרן ורטקס וחברת פוג'יטסו ■ משקיעים נוספים צפויים להצטרף בעקבות המלצה של ג'ורג' גילדר על החברה

מפתחת שבבי התקשורת Asocs תשלים בשבועות הקרובים סבב גיוס של 12 מיליון דולר. כך נודע ל"גלובס". חלק גדול מהמימון יגיע מהמשקיעים הקיימים - קרן ורטקס, חברת פוג'יטסו, חברת הראל-הרץ, קרן רודיום של דניאל רקנאטי, קרן FinTech, קבוצת פורום, והאנג'ל גדעון בן-צבי.

למשקיעים הללו יצטרפו משקיעים חדשים שיגיעו בעקבות המלצותיו של המשקיע ג'ורג' גילדר, שהצטרף להשקעה בחברה בחודש פברואר באמצעות קרן Gilder Cremers. לאחר השלמת הגיוס הצפוי יעמוד סך ההון שגייסה החברה על 35 מיליון דולר.

זוהי לא תקופה פשוטה לגיוס הון. סיכומי הרבעון השני של IVC אמנם מצביעים על גאות בגיוסים ב-2011 - עלייה של 20% לעומת הרבעון הראשון השנה ושל 70% בהשוואה לרבעון השני אשתקד - אך רוב הכסף הושקע בחברות מתחום האינטרנט. לחברות שטרם פרצו ועוסקות בתחום מורכב יחסית, כגון שבבים, קשה הרבה יותר לגרום לקרנות להכניס את היד לכיס.

לנצל את המומנטום של גילדר

ג'ורג' גילדר הוא אחד המשקיעים שמוכנים לשים כסף גם במקומות שמשקיעי הון סיכון מתרחקים מהם, עם דגש על תחום השבבים. במשך השנים הוא פרסם את התובנות שלו לגבי השקעות בתחומים הטכנולוגיים באמצעות עלון ההשקעות האלקטרוני, "הדוח הטכנולוגי של גילדר". ההשפעה שלו על המשקיעים שמאמינים בו, ומוכנים לשים כסף בעקבות כך, הביאה לקביעת מונח פיננסי על שמו - "אפקט גילדר". האפקט הזה איפשר לחברות שגילדר ממליץ עליהן לגייס סכומי כסף גדולים.

פרופ' שמעון ליצין מאוניברסיטת תל אביב ודורון סלומון הקימו את אסוקס ב-2003, ומנהל אותה גלעד גרון. החברה מפתחת שבבי תקשורת להתקנים ניידים, והיא מספקת פתרון אחיד למגוון פרוטוקולים סלולריים ואלחוטיים, וכן לאפליקציות שונות כמו טלוויזיה דיגיטלית.

אסוקס התכוונה לנצל את המוניטין החיובי שצברה, בעקבות כניסתו של גילדר, כדי לצאת לסבב גיוס משמעותי. ביולי הוציאה החברה דיווח לרשות ני"ע האמריקנית, ה-SEC, כי בכוונתה לגייס 10-12 מיליון דולר. כעת נודע כי סבב הגיוס עתיד להסתיים בקרוב.

בשנים האחרונות התרחק גילדר מהשקעות בחברות בתחילת דרכן או לפחות מחשיפה פומבית שלהן. אולם לאחרונה הוא רשם כמה הצלחות בשוק ההיי-טק הישראלי, ובהן מכירת פרוביג'נט לברודקום במארס השנה לפי שווי של 340 מיליון דולר, שבה השקיע מאז תחילת העשור. בנוסף, גילדר ממליץ לעיתים קרובות על חברת השבבים EZchip שסיפקה תשואה מרשימה על ההשקעה.

אסוקס, שמשווקת את מוצריה במזרח אסיה, סיימה את 2010 עם מכירות של מיליוני דולרים, בעיקר בסין. באחרונה החלה החברה לבחון יישום חדש לטכנולוגיה שברשותה, הפעם מהכיוון הצבאי. הרעיון הוא להשתמש במודם שלה, המיועד בדרך-כלל לתקשורת סלולארית, ליישומים גם בתחום הביטחוני, כגון תקשורת עם אמצעי לוחמה מרוחקים.