הראיון שעבר תחת הראדר: סתיו שפיר לרשת RT - "החשש שלנו הוא שנתניהו יפתח במלחמה מרוב לחץ ממחאת האוהלים"

גלובס tv צפו בראיון, שעלה ליו-טיוב בשקט-בשקט כמעט לפני חודש, ב-31 ביולי - וקם פתאום היום לחיים חדשים בקרב גולשים ישראלים רבים בפייסבוק

סתיו שפיר, אחת ממנהיגות מחאת האוהלים בצוותא עם דפני ליף, התראיינה לפני כמעט חודש לרשת הטלוויזיה הזרה RT. איכשהו, הראיון הזה עבר ללא שימת לב תקשורתית כאן בישראל.

היום (ג') הוא קם ל"חיים חדשים", על הקירות של לא מעט ישראלים בפייסבוק. למה? ככל הנראה בגלל דברים ששפיר אומרת למראיין בשפה האנגלית, בסביבות דקה 2:40 מפתיחת הראיון.

שפיר נשאלת עד כמה המצב חמור מבחינה פוליטית עבור ראש הממשלה בנימין נתניהו, והאם יש סיכוי כי המחאה החברתית תפיל את ממשלתו. וכך היא עונה: "אין ספק שנתניהו נמצא כעת תחת לחץ גדול מאוד, הוא לא היה מוכן למחאה כזו. ברגע זה, למעשה, החשש הגדול ביותר שלנו הוא שנתניהו, מרוב לחץ ממה שאולי עלול להתרחש במחאה, יפתח במלחמה איפושהו. זה המצב שלנו, בישראל, אנחנו רגילים להיות חלק מאיזור מלחמה גדול ולכן אסור לנו לדבר על איכות החיים שלנו. אנחנו תמיד תחת לחץ, אנחנו תמיד מאויימים. ודווקא כאן, אנחנו, אנשי המחאה: נכון, אנחנו תחת איומים גדולים ויש לנו בעיות גדולות עם המדינות שסביבנו, אבל עדיין יש עניינים שאנחנו חייבים לפתור כאן פנימה".