תרגיל יח"צני מבריק? אבטיפוס של אייפון 5 שוב נשכח בבר

האתר Cnet מדווח כי בפעם השנייה ברציפות עובד של אפל איבד את אחד המכשירים המדוברים ביותר של השנה - האייפון החדש, וזה שוב קורה בבר בסן-פרנסיסקו

האם זה קורה לאפל שוב - או שמא זה תרגיל יח"צני מבריק שנועד להגביר עוד יותר את הבאזז סביב הדור החמישי של מכשיר האייפון שצפוי להיחשף בשבועות הקרובים?

האתר Cnet דיווח לפנות בוקר (ה') כי המקרה אירע בסוף חודש יולי, כאשר אבטיפוס של מכשיר האייפון החדש נשכח בבר מקסיקני בשם Cava22 בסן-פרנסיסקו, על-ידי אחד העובדים של אפל שבודקים ומתנסים עם המכשיר החדש מחוץ למעבדות של החברה.

השתלשלות העניינים החלה יומיים לאחר שנודע לאפל על האבידה. אז פנו נציגיה למשטרת סן-פרנסיסקו וטענו בפניה כי המכשיר שאבד הוא "יקר-ערך", ויש לשמור שיחזור בשלום לידיהם. למודת טעויות, אפל הצליחה במהירות לעלות על עקבותיו של המכשיר באמצעות רכיב ה-GPS שלו וזיהתה את מיקומו בבית פרטי באחת מהשכונות בעיר.

מלווים בשוטרים, הגיעו נציגי אפל לאותו בית ופגשו שם אדם בשנות ה-20 לחייו, שאכן הודה בעובדה שהיה באותו ערב בבר המקסיקני, אך טען כי אין לו שום קשר לאייפון שאבד. הבחור נתן את רשותו לשוטרים לבצע חיפוש בביתו, ומשלא מצאו שום דבר, פנו אליו נציגי אפל והציעו לו כסף עבור המכשיר - בלי לשאול שאלות ובלי לערב שוב את המשטרה. גם במקרה הזה הכחיש הצעיר כי קיים ברשותו מכשיר כזה.

עד לרגע זה לא ברור היכן נמצא המכשיר או מי מחזיק בו ומאיפה השיג אותו, אך על-פי מקור אחר שדיבר עם Cnet, עלתה האפשרות שהמכשיר נלקח מהבר ונמכר בתמורה ל-200 דולר באתר קרייגליסט לאדם שלישי.

יחד עם זאת, חשוב לזכור כי עד לרגע זה לא התפרסמה ולא תמונה או הוכחה אחת לכך שהמכשיר החדש אכן מסתובב לו חופשי מחוץ להישג ידה של אפל.

כזכור, בשנה שעברה קרה מקרה דומה כאשר עובד אחר של אפל, אשר נשא עימו של מכשיר האייפון 4, בילה ערב בבר ושכח שם את המכשיר. אדם אחר שמצא אותו מכר אותו בתמורה ל-5,000 דולר לבלוג הטכנולוגיה Gizmodo - שחשף את המכשיר מכל צדדיו שבועות לפני ההכרזה הרשמית של אפל.