גוגל סוגרת את Aardvark, אותה רכשה לפני שנה ב-50 מיליון דולר

המנכ"ל לארי פייג' ממשיך לחסל את Google Labs ■ גוגל רוכשת את הסטארט-אפ Zave במסגרת המאבק בגרופון

שינוי ארגוני בגוגל: ענקית החיפוש הודיעה בסוף השבוע על סגירת Aardvark, חברת סטארט-אפ אותה רכשה החברה ב-2010 תמורת 50 מיליון דולר.

מרבית העובדים בחברה הנרכשת, שעסקה בפיתוח מנוע חיפוש חברתי, ישולבו בצוות הפיתוח של גוגל פלוס, הרשת החברתית שהשיקה גוגל ביוני.

מקס ונטילה, מנכ"ל Aardvark, כתב לעובדי החברה כי "בחלוף הזמן, למדנו רבות על יצירת ואחזקת קהילות מקוונות. שמחנו לחלוק את הידע הזה עם גוגל במהלך השנה האחרונה, במיוחד במסגרת המאמץ ליצירת גוגל פלוס. הצוות של Aardvark ימשיך להיות מחויב לפיתוח כלים לחיבור בין אנשים ושיפור הגישה שלהם למידע".

סגירת Aardvark היא חלק ממהלך נרחב, שהחל במארס השנה, כאשר לארי פייג' החליף את אריק שמידט כמנכ"ל גוגל . היעד שהציב לעצמו פייג' הוא לחסל את פרויקט Google Labs, שבמסגרתו הקדישו עובדי החברה 20% מזמנם למשימות פיתוח שמעניינות אותם באופן אישי.

בשבוע שעבר הודיעה גוגל על החלטתה להפסיק את פיתוח מרבית היישומים שעליהם עבד הצוות של חברת הסטארט-אפ סלייד, אותה רכשה גוגל לפני כשנה בתמורה ל-200 מיליון דולר.

המאמצים שמשקיעה גוגל בתחום המדיה החברתית הובילו אותה לסגור את Asrdvark ואת Sidewiki, סרגל חיפוש שאיפשר לגולשים להוסיף הערות לעמודי אינטרנט בהם הם מבקרים. היישומים של Slide, שהכילו רכיב חברתי, נסגרו על רקע דומה.

שידוך מושלם

במסגרת השינוי המבני הודיעה גוגל בסוף השבוע על רכישת הסטארט-אפ Zave, תמורת סכום שלא פורסם. Zave היא חברת תוכנה שמפתחת יישומי דיגיטציה לקופונים.

"אנו שמחים לקבל את הצוות שלZave למשפחת גוגל ומצפים לצרף אותם לחטיבת המסחר שלנו", נכתב בהודעה שפרסמה גוגל.

באתר של Zave, שהוקמה ב-2006, נכתב כי "אנו מרגישים כי גוגל היא 'השידוך המושלם' עבורנו. ההצטרפות שלנו אליה תאפשר לנו להעביר את פיתוח הפלטפורמה שלנו לשלב הבא".

הסירוב של גרופון

הרכישה האחרונה של גוגל נובעת מהעניין שמגלה החברה בתחום הקופונים והעסקאות המקוונות. בשנה שעברה ניסתה גוגל לרכוש את ענקית הקופונים החברתיים גרופון בתמורה ל-6 מיליארד דולר.

הסירוב של גרופון, שתנסה להנפיק את עצמה לפי שווי של 15 מיליארד דולר, הביא את גוגל להשיק שירות קופונים מקוון משלה, Google Offers.