דרהי מתרכך? הוט לא פוסלת הפחתת המחיר בעסקת מירס

‎‎כך עולה מפגישות שקיימה לאחרונה סטלה הנדלר עם מוסדיים, בניסיון לשכנע אותם לתמוך בעסקת בעלי העניין של פטריק דרהי ■ ‏‎‎על פי תנאי העסקה המקוריים תשלם הוט מיליארד שקל במזומן תמורת חברת הסלולר‏

‎‎האם צפוי שינוי במתווה העסקה השנויה במחלוקת של רכישת חברת הסלולר מירס על-ידי חברת הכבלים הוט ? אסיפת בעלי המניות הנדחית של הוט תתכנס בעוד שבועיים לאישור העסקה, שבמסגרתה תשלם הוט, שבשליטת פטריק דרהי, כמיליארד שקל במזומן תמורת מירס - גם היא בשליטת דרהי. כפי שפורסם בעבר ב"גלובס", תנאי העסקה מעוררים התנגדות רבה בקרב הגופים המוסדיים, על רקע המחיר המנופח לטענתם של מירס.‏

ל"גלובס" נודע שיו"ר הוט, סטלה הנדלר, מכתתת בשבועות האחרונים את רגליה בפגישות עם המוסדיים, בניסיון להסביר את השווי שניתן למירס בהעסקה. במסגרת שיחותיה עם המוסדיים, לא פסלה הנדלר אפשרות לשינוי בשווי מירס או במתווה העסקה.

הגופים המוסדיים מבקשים להפחית משמעותית את מחירה של מירס בעסקה, או לקבוע אבני דרך. כלומר, תשלום בסיס נמוך יחסית בשלב הראשון, ובעתיד, על סמך התקדמות חברת מירס לפי קריטריונים שייקבעו מראש, ישולמו סכומים נוספים.

הערכת שווי של חברת ‏TASC‏ למירס, שבוצעה לפי בקשת הוט ושעל בסיסה נקבע מחיר מירס בעסקה, נקבה בשווי של 1.048 מיליארד שקל לחברת הסלולר. הערכת שווי אחרת, בלתי תלויה, נערכה באחרונה על-ידי ‏DS Analysts‏ שבראשות דוד סולומון, ולפיה שווי השוק ההוגן של מירס הוא 450-550 מיליון שקל בלבד.

‎‎פרמיה על הזכייה במכרז

‎‎דרהי, נזכיר, רכש את מירס ממוטורולה בשנה שעברה במחיר של 650 מיליון שקל. הפרמיה המבוקשת היום, לעומת מחיר הרכישה הקודם, מוסברת בעיקר בזכיית מירס במכרז התדרים שערך משרד התקשורת.

לאישור רכישת מירס נדרש רוב מבעלי המניות שאינם בעלי עניין אישי בהחלטה, או שסך המתנגדים שאין להם עניין אישי לא יעלה על 2%. דרהי מחזיק ב-51.7% ממניות הוט באמצעות חברת קול, והוא בעל עניין אישי באישור הרכישה.

‏בעלי מניות נוספים בהוט כוללים את ידיעות תקשורת (16.5%) וקבוצת פישמן (6.5%). לפי הסכם בין דרהי לידיעות תקשורת, תמכור ידיעות של נוני מוזס לדרהי כ-13.3% ממניות הוט שברשותה, תמורת כ-650 מיליון שקל. התמורה מהעסקה תועבר בשני תשלומים, 76% מהסכום בנובמבר 2011 והיתרה כעבור שנה. לפיכך, גם ידיעות תקשורת עשויה להיחשב כבעלת עניין אישי בעסקת המיזוג עם מירס.

עובדה זו מסבירה מדוע יש חשיבות גדולה להסכמת הגופים המוסדיים שמשקיעים בהוט, למרות שאף אחד מהם אינו בעל החזקה מהותית בחברה. בין בעלי המניות הגדולים מקרב המוסדיים נמצאים הראל וכלל. בהוט מודעים לכך, ומנסים להגיע להבנות עם המוסדיים עוד לפני אסיפת בעלי המניות.

האסיפה לאישור העסקה תתכנס ב-19 בספטמבר, לאחר שנדחתה מסוף אוגוסט לצורך השלמת התהליך מול הבנקים. הוט מתכננת לממן את הרכישה באמצעות מסגרות אשראי קיימות מבנק הפועלים ובנק לאומי, ובתנאים שלא יהיו שונים מהותית מהקיימים היום. אם יהיה שינוי מהותי, בעלי המניות יתבקשו לאשר זאת.

הוט חתמה במארס האחרון על הסכם מימון עם הבנקים בגובה של עד 3.4 מיליארד שקל. ההסכם כולל שלוש מסגרות אשראי, והבטוחות כוללות שעבודים על כלל נכסי החברה. ‏הוט, בניהולו של הרצל עוזר, נסחרת בבורסת בתל אביב לפי שווי שוק של 3.97 מיליארד שקל. ‏‎‎‏