הכבל התת ימי של בזק בינלאומי יחובר למתקן גיבוי של בזק ביפו

משרד התקשורת הורה לבזק לאפשר לשחקנים נוספים בשוק להתחבר ■ החיבור למתקן הגיבוי ביפו הוא חלק מתפיסה קבוצתית כוללת של בזק, מאחר שמבחינת הקבוצה נכון יותר לחבר את הכבל התת ימי החדש למתקן גיבוי מרכזי של הקבוצה

בזק בינלאומי תשתמש במתקן של בזק ביפו לטובת מתקן הנחיתה לכבל התת ימי שלה. הכבל התת ימי החדש של בזק בינלאומי נחת בחוף תל אביב, ומשם הוא מתחבר בסיב אופטי למתקן בזק ביפו, שם נמצא המתקן לגיבוי ואחסון מידע ללקוחות גדולים.

החיבור למתקן הגיבוי ביפו הוא חלק מתפיסה קבוצתית כוללת של בזק, מאחר שמבחינת הקבוצה נכון יותר לחבר את הכבל התת ימי החדש למתקן גיבוי מרכזי של הקבוצה. כפי שפורסם ב"גלובס", בקרוב יעבור מתקן הגיבוי של בזק לניהול בזק בינלאומי שגם לה יש כמה מתקני גיבוי.

החלטת בזק בינלאומי להנחית את הכבל החדש שלה ביפו, גררה התערבות של משרד התקשורת שהורה לה לפתוח את שערי מתקן הגיבוי לכל שחקן שירצה להתחבר אליו. מנכ"ל בזק, אבי גבאי, הסכים מיד. ללא כל קשר, המתחרה של בזק בינלאומי טמרס טלקום, תנחית כבל באזור חיפה במתקן אמדוקס, ומשם תחבר את לקוחותיה ברחבי הארץ, כך שכרגע לא נראה שיש גורם כלשהו שירצה להניח כבל במתקן של בזק.