רבד מתרחבת באירופה: רוכשת 50% מבניין משרדים

הבניין כולו מושכר לחברה הציבורית St. James Place ל-16 שנים

חברת הנדל"ן רבד , בשליטתו של יגאל אהובי ובניהולו של אריאל אבן, ממשיכה להרחיב את פורטפוליו הנכסים שלה באירופה. היום מדווחת החברה, כי חתמה על עסקה נוספת באנגליה לרכישת 50% מזכויות הבעלות בבניין משרדים, וזאת תמורת כ-14.7 מיליון ליש"ט (100%). בניין המשרדים מושכר לחברת St. James Place wealth management בהסכם ל- 20 שנה (יתרת התקופה - 16 שנים).

הרוכשות (רבד והשותף) יהנו מדמי שכירות שנתיים בסך כ-1.01 מיליון ליש"ט, המשולמים רבעונית. בהסכם נקבע כי דמי השכירות יעלו בשיעור קבוע של כ-18.8% באוקטובר 2017 ובאוקטובר 2022 (אז יעמוד הסכום על כ- 1.42 מיליון ליש"ט לשנה). יצוין עוד כי, כמקובל באנגליה, כל העלויות מכל מין וסוג שהוא, הקשורות באחזקת הנכס וניהולו, לרבות תיקונים, תחזוקה, מיסים וביטוח, חלות ויוסיפו לחול על השוכרת.

השוכרת, חברת St. James Place, הינה חברה ציבורית לניהול פיננסי, אשר כ-60% מהון מניותיה בבעלות Lloyds Bank. השוכרת מנהלת נכסים פיננסים בשווי של כ-29 מיליארד ליש"ט ומשרתת כ- 400 אלף לקוחות. לשוכרת הון עצמי העולה על 500 מיליון ליש"ט ורווח, לאחר מס, שהסתכם במחצית השנה הראשונה של 2011 בכ- 47 מיליון ליש"ט.

הנכס הנרכש ממוקם בעיר סירנססטר השוכנת בין לונדון לברמינגהם ומשתרע על מתחם קרקע של כ-8 דונם , ושטחו הבנוי הינו כ-4,200 מ"ר. למבנה צמוד חניון המכיל 120 מקומות חניה.

רבד מציינת כי, העסקה תמומן באמצעות הלוואה Non Recourse שתקבל החברה הרוכשת בסך של כ-10.8 מיליון ליש"ט לתקופה הזהה לתקופת השכירות ובריבית קבועה של כ-5% למשך כל תקופת ההלוואה. ע"פ תנאי ההלוואה בשלוש שנים הראשונות תחזיר החברה רק את הריבית ולאחר מכן תחל בהחזרי קרן לשיעורין.

חלקה של החברה בחברה הרוכשת את הנכס יעמוד על 50%, וההון העצמי שיידרש מהחברה לביצוע העסקה הינו כ-2 מיליון ליש"ט (חלקה של החברה בעלות רכישת הנכס, בניכוי ההלוואה).