נשיא הבנק העולמי: "המצב רגיש ומסוכן - בגלל אירופה"

רוברט זוליק: ארה"ב תחמוק ממיתון אך תיכנס לתקופה של צמיחה איטית למדי

רוברט זוליק, נשיא הבנק העולמי, משגר היום (ג') אזהרה ברורה למדי על מצב הכלכלה העולמית: אירופה מסכנת את העולם כולו מבחינה כלכלית.

"אנו מתקרבים לנקודה מסוכנת", אמר זוליק בראיון לסוכנות בלומברג. הוא מעריך שארה"ב תחמוק ממיתון אך תיכנס לתקופה של צמיחה איטית למדי, ובאותה נשימה אומר שגוש האירו נמצא ב"תקופה רגישה מאוד".

דבריו של זוליק מצטרפים לדברים שנאמרו בימים האחרונים על ידי בכירים אחרים באיחוד האירופי, מהם עולה כי מנהיגי האיחוד טרם הצליחו להכיל את משבר החוב שממשיך להתפשט. החשש העיקרי כעת הוא בעניין ההידבקות של איטליה במשבר. אתמול צנחו בורסות אירופה בשיעור של עד 5.6% בדקס הגרמני.

עד כה, 3 מדינות קיבלו סיוע מהאיחוד האירופי: יוון, פורטוגל ואירלנד. יוון אמורה לקבל סיוע נוסף בכפוף לאישור הפרלמנט בגרמניה בסוף החודש, אולם תבוסת מפלגתה של הקנצלרית אנגלה מרקל בבחירות האזוריות השבוע מעלה תהיות באשר לאישור הסיוע הגרמני. גם פינלנד הביעה לאחרונה הסתייגות מהמשך הסיוע ליוון.

"אני לא מאמין שארה"ב תגלוש שוב למיתון אבל הסבירות שזה יקרה עלתה מאוד לאחרונה וקשה מאוד לחזות מה הולך לקרות. באירופה המצב רגיש ותלוי בהחלטות של הפוליטיקאים ואם שם המצב ידרדר אז זה כמובן ישפיע גם על ארה"ב ושאר העולם", אמר זוליק.