עלות תוכנית האצת התעסוקה של אובמה: 300 מיליארד דולר

כך דיווח אמש ערוץ CNN ■ מקורבים לאובמה: "התוכנית תהיה מהירה וחיובית לכלכלה" ■ התוכנית תתבסס בעיקרה על שדרוג התשתיות הקיימות תוך העסקת עובדים רבים

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, העומד בפני משבר אמון בקרב הציבור האמריקני, מתכנן להציג בנאומו ביום ה' תוכנית בעלות של 300 מיליארד דולר להאצת התעסוקה בארה"ב - כך דיווח אמש (ג') ב-CNN. זאת, לאחר שביום ו' האחרון פורסם דוח התעסוקה לחודש אוגוסט שהצביע על כך שלא נוצרו משרות חדשות במשק האמריקני ושיעור האבטלה נותר ללא שינוי של 9.1%.

הוצאות על תוכנית, שתובא לידיעת הציבור על-ידי אובמה בנאום טלוויזיוני בהמשך השבוע, תבוא על חשבון קיצוצים בתקציב ותתבסס בעיקרה על שדרוג התשתיות הקיימות תוך העסקת עובדים רבים, כתבו ב-CNN.

באופן רשמי, בסביבתו של אובמה סירבו לתת הערכה לגבי עלות התוכנית וסירבו לספק פרטים מדויקים לגבי תוכנה, הם רק אמרו כי מדובר בתוכנית "מהירה וחיובית לשוק העבודה".

מסקרים רבים בארה"ב עולה כי ביטחון האזרחים במדיניות הכלכלית של אובמה נפגע בחודשים האחרונים לאחר שורה של נתונים כלכליים מאכזבים. בנאומו מקווה אובמה לשנות את דעת הקהל ולהוריד את שיעור האבטלה.

אובמה סיפק השבוע טעימה קטנה מהנאום הצפוי ואמר כי "יש הרבה כבישים וגשרים ברחבי המדינה שצריכים לעבור שדרוג. ויש מיליון עובדי בניה שמובטלים כרגע שמחכים בקוצר רוח לחזור לשוק העבודה".