פלוריסטם מזנקת 7.7%: הצלחה בטיפול תאי גזע בבעלי חיים

מהניסוי עולה כי נרשמה עלייה של עד פי ארבעה בשיעור ההישרדות של בעלי החיים שהוזרקו בתאי ה-PLX, מלווה בהעלאה במשקל

חברת הביומד פלוריסטם , בניהולו של זמי אברמן, דיווחה היום (ד') כי הזרקת תאי גזע מן השלייה (PLX) לבעלי חיים נמצאה יעילה כטיפול בסיבוכים מסכני חיים במערכת הדם (המערכת ההמטופואטית), הנגרמים כתוצאה מחשיפה לרמות קטלניות של קרינה רדיואקטיבית.

נציין, כי מדובר בנתונים ראשוניים בלבד, והמרחק בין הצלחה בניסוי בבעלי חיים, ועד הגעה עם תרופה לשוק - הוא רחוק מאוד.

במסגרת ניסוי שנערך במעבדות בבית החולים הדסה, עכברים שנחשפו לרמה קטלנית של קרינה, הוזרקו ביום למחרת בתאי גזע מן השילייה (PLX). לקבוצת הביקורת הוזרק פלצבו. 9 ימים לאחר הטיפול בתאי PLX, מח העצם והטחול של העכברים שהשתתפו בניסוי נדגמו לאיתור שינויים ברקמה המייצרת תאי דם. ביום ה-23 נבדקו דגימות הדם ומח העצם של העכברים ששרדו. לאורך הניסוי נאספו נתוני הישרדות העכברים ושינויים במשקלם.

מהניסוי עולה כי נרשמה עלייה של עד פי ארבעה בשיעור ההישרדות של בעלי החיים שהוזרקו בתאי ה-PLX, מלווה בהעלאה במשקל, בהשוואה לעכברים שהוזרקו בפלצבו. בדיקות דם ראשוניות שנלקחו בימים 21-23 לאחר הזרקת תאי ה- PLX הראו עלייה בספירת תאי הדם האדומים, בהמוגלובין וברמות ההמטוקריט.

עוד עולה מהניסוי כי בטחול של בעלי החיים שטופלו בתאי PLX ניתן היה לראות, כבר ביום ה-9, מספר רב יותר של מושבות תאים אדומים, בהשוואה לבעלי החיים שטופלו בפלצבו.

זמי אברמן, מנכ"ל חברת פלוריסטם אמר היום כי "בעוד הניסויים שלנו בטיפול בחשיפה לקרינה באמצעות תאי PLX עדיין נמשכים, הנתונים הראשוניים מעודדים מאוד. תאי ה- PLX, כטיפול יחיד, הינם בעלי פוטנציאל לשפר את ההישרדות של יחידים שנחשפו לקרינה קטלנית. יתר על כן, מאחר ובמחקר קודם שלנו ראינו יכולת של תאי ה-PLX לשפר קליטת שתל תאי גזע מדם טבורי, אנו יכולים להציע גישה רב-מערכתית לטיפול והפחתת הרס מח העצם המתרחש בעקבות חשיפה לקרינה מייננת במינון גבוה. ייתכן ותאי PLX יוכלו לשמש כטיפול מגשר שיגן על מח העצם. יתר על כן, טיפול המשלב תאי PLX עם מקור תאי גזע המטופואטיים, כגון דם טבורי, עשוי לשפר את קליטת תאי הגזע".